ADVB719 Корпоративна социална отговорност
Анотация:
В свят, в който се стремим да изграждаме брандове, които впоследствие да превръщаме в личности, отдавна е недостатъчно да продаваме просто продукти или преживявания. Трябва да „продаваме“ мисли, идеи, представи за бъдещето – бъдеще, подпомагано, изграждано и развивано в интерес на обществото и планетата на първо място, оставяйки бизнесите на заден план като генератори на позитивна промяна.
Курсът проследява различни методи за прилагане на корпоративна социална отговорност в съвременния свят на маркетинга. Разглеждат се разнообразни подходи, концепции и модели, както и тяхната удачна употреба и ефективност. Анализират се съвременни концепции за подбор, управление и насърчаване на каузи, подкрепяни от компаниите. Курсът е предимно теоретичен с множество примери от България и света. В практическата си част се изисква участниците да разработят анализ на бранд и неговите КСО активности, както и да бъдат предложени нови и подходящи дейности в подкрепа на обществото.
Преподавател(и):
Иван Христов
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Какви са методите за прилагане на корпоративна социална отговорност
• Как да разпознават възможности за адекватно взаимодействие с каузи
• Кога да започнат подкрепа на подходяща инициатива, кога да я прекратят
• Как да подреждат по приоритети изгодите за бизнеса, обществото, планетата като цяло
2) могат:
• Да съгласуват избраните каузи с характера на управляваните брандове
• Да подбират коректно инициативи, подхождащи на имиджа на компанията
• Да създават портфолио от дейности, насочени към подкрепа на аудитории или НПО
• Да анализират корпоративната социална отговорност на конкуренцията
Предварителни изисквания:
Няма.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Въведение в корпоративната социална отговорност
- Корпоративната социална отговорност в България и по света
- Популяризиране на каузи
- Маркетинг, обвързан с кауза
- Корпоративен социален маркетинг
- Ракурсът на специалистите в областта, гост-лектор
- Корпоративна филантропия
- Доброволчество и труд
- Социално отговорни бизнес практики
- Комуникации на кауза за НПО и други социални организации
- Добри примери от България и света
- Работилница - личната ни социална отговорност в ежедневието ни
- Презентации на курсови проекти на студентите
- Презентации на курсови проекти на студентите
- Презентации на курсови проекти на студентите
Литература по темите:
• „Корпоративна социална отговорност. Най-доброто за вашата компания и за вашата кауза“, Филип Котлър и Нанси Лий, издателство „Рой Комюникейшън“, 2011 г.
• „Корпоративна социална отговорност на българските малки и средни предприятия“, Марина Стефанова, университетско издателство „Св. Климент Охридски“, 2020 г.
• „Корпоративна устойчивост и отговорност“, Марина Стефанова, издателство „Св. Григорий Богослов“, 2018 г.
• „Добри дела“, Филип Котлър, Дейвид Хексил, Нанси Лий, издателство „Сиела“, 2014 г.
• „Отговорната компания. Какво научихме от първите 40 години на „Патагония“, Винсънт Стенли и Ивон Шуинар, издателство „Жанет 45“, 2014 г.
• „Пусни народа ми да кара сърф“, Ивон Шуинар, издателство „Вакон“ 2018 г.