ADVB716 Дигитален брандинг
Анотация:
В свят, където потребителят се сблъсква с различни алтернативи за избор, силният бранд има решаващо значение за неговия избор. Именно затова все повече организации разглеждат брандинга и в частност дигиталния брандинг като ценен актив, носещ конкурентно предимство. Дигиталният брандинг осигурява по-дълбоки прозрения за два взаимосвързани въпроса: потребителската психология и управлението на бранда. Концепциите за дигитален брандинг, които се разглеждат в този курс, са подходящи за всеки тип организация (публична или частна, голяма или малка). Основната цел на курса е да се анализират стъпките, които трябва да бъдат направени, за да се изгради, измери и управлява онлайн един бранд.
Курсът е с подчертана практическа насоченост. Обучението включва разнообразни методи и техники на обучение: синтезирано теоретично изложение под формата на интерактивни презентации, индивидуална и групова работа по поставени задачи, тематични и сюжетно-ролеви упражнения и симулации в контекста на разглежданите теми, запис на симулациите с последващ анализ и оценка на участвалите в тях, дискусии, практически указания и съвети, споделяне на добри практики и научени уроци. От гледна точка на процеса, обучението предлага условия за постоянен диалог с участниците и активното им ангажиране, включително и чрез споделяне на личен опит, както и чрез разиграване на потенциални ситуации.
Преподавател(и):
гл. ас. Боряна Гигова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
Ще знаят:
• Техники и решения за анализиране, планиране и управление на онлайн брандове;
• Как да се прилагат придобитите знания, да взимат по-информирани решения относно реални проблеми в брандинга;
• Как да валидират маркетинг предложения преди да направят инвестиции в ресурси;
• Как да анализират потребителските нагласи и поведение към бранда;
• Как да управляват репутацията на бранда;
Ще могат:
• Да създават успешни и устойчиви дигитални брандове;
• Да анализират ползите и опасностите при онлайн комуникацията на бранда;
• Да използват правилния инструментариум за мониторинг на репутацията на бранда и нейното управление;
• Да отговарят на оплаквания и критики онлайн;
• Да създават ангажираност у клиентите си;
• Да създават и използват бранд посланиците;
• Да използват социалните медии, като Facebook, Instagram,Twitter, LinkedIn, Google+ и Pinterest за дигитален брандинг;
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
Студенти с интереси в областите на дигиталния маркетинг, реклама и ПР.
Материалът предвиден в курса надгражда ADVB605 Брандинг и ADVB616 Стратегически бранд мениджмънт и е препоръчително студентите успешно да са ги завършили.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Социализация на бранда или човешкото лице на дигиталния брандинг
- Дигитален сторителинг. UX и UI.
- Игровизации
- Инфлуенсър маркетинг
- Онлайн репутация на бранда
- Как да подобрим маркетинга на съдържанието (content marketing) чрез дигитален брандинг
- Дигитални бранд иновации. Добавената реалност (augmented reality) и виртуална реалност в контекста на брандинга
- Дигиталната брандинг реклама
- Performance маркетинг
- Как да използваме социалните медии, като Facebook, Instagram, YouTube, Viber, Twitter, LinkedIn и Pinterest за дигитален брандинг
- Представяне и защита на курсовите разработки
Литература по темите:
1. Клайн, Н. (2004). Без лого, С., Елементи.
2. Рийс, А., Рийс, Л., (2000). 22 неизменни закона на брендинга, 1-во изд., Класика и Стил, С
3. Холт, Д., (2010). Как марките се превръщат в икони, С., Bookmark.
4. Aaker, D.А (1991) Managing Brand Equity, The Free Press, USA.
5. Aaker, D.A. and Joachimsthaler, E. (2000) Brand Leadership, The Free Press, New York, USA
6. Anholt, S. (1998) Nation-brands of the twenty-first century. Journal of Brand Management, 5 (6). L., UK.
7. Anholt, S. (2007) Competitive Identity: The New Brand Management for Nations, Cities and Regions, Palgrave Macmillan, UK.
8. Anholt, S. and Hildreth, J. (2004) Brand America: The Mother of All Brands. Cyan Books, UK.
9. Arnold, S. (2005) That Jingle is Part of Your Brand, Broadcasting & Cable, January 2
10. Arvidsson, A. (2006) Brands: Meaning and value in media culture. London. Routledge
11. De Chernatony, L. and McDonald, M. (2003) Creating Powerful Brands in Consumer, Service and Industrial Markets, Third Edition. Elsevier Butterworth- Heinemann, UK.
12. Holt, D.B. (2004) How Brands Become Icons: The Principles of Cultural Branding, Harvard Business School Press, USA.
13. Kapferer, J. N. (1992) Strategic brand management: Creating and sustaining brand equity long term. London. Kogan Page
14. Kapferer, J.-N. (2004) The New Strategic Brand Management: Creating and Sustaining Brand Equity Long Term. Kogan Page, UK
15. Keller, K.L. (2003) Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity, Second Edition, Prentice Hall, USA.
16. Millman, D. (2011). Brand thinking and other noble pursuits, Allworth press
17. Ogilvy, D. (1985). Ogilvy on advertising, Vintage books
18. Rowles D., (2014). Digital Branding: A Complete Step-by-Step Guide to Strategy, Tactics and Measurement, Paperback
19. Sharp, B., (2010). How Brands Grow: What Marketers Don't Know 1st Edition, Oxford University Press
20. Yohn, D. (2014). What great brands do: the seven brand-building principles that separate the best from the rest, Jossey Bass