PSYB618 Психопатология
Анотация:
Целта на курса е да се представят основни методи на изследване в психопатологията, описание и класификации и прояви на нозологични единици на симптомно и синдромно равнище при възрастни и деца.
Преподавател(и):
Кимон Ганев д-р
доц. Маргарита Станкова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
След завършване на курса студентите
Знаят:
Основните прояви на психичните заболявания
Могат:
Да отграничат нормалното от абнормното поведение
Да описват основните психопатологични прояви
Предварителни изисквания:
няма
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
1. Ачкова, М.р Психиатрия, Знание, 1996
2. Голдберг, Д., С. Бенджамин, Ф.Крийд, Психиатрия в медицинската практика, 1997
3. Мавлов, Л.,Фундаментална неврология, изд.Б.С. София,2000
4. Матанова, В. Психология на аномалното развитие, 1998, С-я
5. МКБ – 10, Психични и поведенчески разстройства, 1998
6. Писева, Д. Психиатрия, София: Арсо, 2005
7. Сиймън Д., Кенрик Д., Психология, НБУ, София, 2002.
8. Стоименов, Й, Рачев, Ив., Психиатричен клиничен речник, 1994
9. Справочник за диагностичните критерии на ДСН-IV-ТР, София, 2009
10. Татьозов, Т., Психодиагностика на детското развитие, София: Веда Словена - ЖГ, 2004
11. Трифонов,Т., Обща психология. Изд. Памет, 1996
12. Франк, В. Психиатрия, Сф. 1995
13. Kaplan, H., B. Sadock,J. Grebb, Synopsis of Psychiatry, W&W, 1994
14. Lewis, M., Child and adolescent psychiatry: a comprehensive textbook Baltimore : Williams & Wilkins , 1991
15. National Scientific Council on the Developing Child (2008) Mental Health Problems in Early Childhood Can Impair Learning and Behavior for Life: Working Paper N 6. http://www.developingchild.net
Средства за оценяване:
курсова работа
тест