BUTB604 Семинар: Типология на туристическото поведение
Анотация:
Целта на семинара е студентите да придобият умения и навици да анализират и прилагат изследователските методи на психологията и социологията в туризма при разглеждане спецификата на туристическото поведение на различните потребители на туристически продукт.
Сминарът цели да запознае студентите с основните детерминанти, определящи поведението на туристите, основните фактори в процеса на вземане на решение за туристическа покупка и моделите на туристическо поведение.
Преподавател(и):
доц. Милена Караилиева д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Компетенции:
Студентите:
1) знаят:
? основните понятия и дефиниции в социалната психология;
? същността, развитието, изследователските методи на психологията и социологията в
туризма и зоните на изследване;
? моделите на туристическо поведение и класификацията на факторите на рекреационното
поведение;
? спецификата на туристическото поведение на различните потребители на туристически
продукт;
? детерминантите, определящи поведението на туристите;
? основните фактори в процеса на вземане на решение за туристическа покупка;
? типология на туристите и туристическият модел на XXI век.
2) могат:
? да анализират причините за различното поведение на туристите;
? да анализират пазара на туристически услуги, отчитайки спецификата на туристическия
контингент;
? отчитайки психологическите особености, да анализират промяната в начина на живот и
появата на нови ценности в поведението на потребителите на туристически услуги;
? да анализират психологическия климат на туристическата група в дестинацията;
? да анализират поведението на туристите с помощта на психологията с цел да се формира
проактивна нагласа /изпреварване на действията на туриста/.
? да прилагат получените общотеоретични и специални знания при и осъществяването на
туристически дейности.
Предварителни изисквания:
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
? да познават основните понятия и дефиниции в сферата на туризма
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Практика, практикум
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
1. Панайотов, Д. „Психология на бизнеса”, Изд. НБУ, С., 2011
2. Караилиева, М. „Психология на туристическото поведение”, Изд. „Авангард Прима”, С.,
2012
3. Караилиева, М., „Тенденции в туристическото поведение”, Сборник доклади „Бизнесът –
позитивната сила в обществото”, изд. Нов Български Университет, 2014
Средства за оценяване:
Практика 50 %
Практическа разработка 50 %