MEPB606Z Втори чужд език (руски)
Анотация:
Специфичните цели на курса са насочени към развиване на лингво- и социокомуникативната компетенция и стратегии за успешна устна и писмена комуникация на чужд език в често срещани ситуации от ежедневно или професионално общуване. Участие в обсъждане на въпроси от личен интерес.
Преподавател(и):
доц. Татяна Фед д-р
доц. Ирина Георгиева д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) Да знаят:
" Именна система: Прилагателно име: степени за сравнение; Лични местоимение: форми за пряко и непряко допълнение, комбинирани местоимения;.
" Глаголна система: Възвратни глаголи; местоименни глаголи; Минало несвършено време: изразяване на свършени и несвършени действия, изразяване на категорията "вид" на глагола чрез глаголните времена; Минало предварително време; Условно наклонение: просто и съставно, функциите на наклонение и на време на съставната форма на условно наклонение; Повелително наклонение.
2) могат:
Слушане
† Могат да разбират какво се казва в елементарен разговор от ежедневието, ако се говори директно на тях, при това ясно и бавно; възможно е да разберат, ако събеседникът се постарае.
† Могат най-общо да схванат темата на разговор, който се води край тях, ако хората говорят бавно и ясно.
† Могат да разбират фрази, думи и изрази, отнасящи се до приоритетни области (например основна информация за мен самия и семейството ми, пазаруване, местния район, занятие).
† Могат да схванат основната идея на кратки, ясни, прости съобщения и обяви.
† Могат да разберат съществената информация в кратки записани пасажи, отнасящи се до предсказуеми ежедневни неща, ако се говори бавно и ясно.
† Могат да схванат основната информация в кратки новини и в елементарни вестникарски статии, при които числата и имената играят важна роля и които са ясно структурирани и илюстрирани..
† Могат да разберат елементарно лично писмо, в което авторът разказва или им задава въпроси относно ежедневието.
елементарни описания, отнасящи се до ежедневни неща по теми, които са им познати или при които текстът е написан на прост език.
Речево общуване
† Могат да извършват елементарни операции в магазини, пощи и банки.
† Могат да използват обществения транспорт: автобуси, влакове и таксита, като си купуват билети и задават въпроси, за да получат основна информация.
† Могат да получат елементарна информация относно пътуване.
† Могат да си поръчат нещо за ядене или пиене.
† Могат да правят елементарни покупки, като заявяват какво искат и питат за цената.
† Могат да питат за посоката и да дават напътствия относно нея по карта или план.
† Могат да се извинят и да приемат извинения.
† Могат да кажат какво харесват и какво не харесват.
† Могат да обсъждат с другите хора какво да направят, къде да отидат и могат да си уговарят срещи.
† Могат да задават въпроси на хората относно това какво правят по време на работа и в свободното си време, както и да отговарят на такива въпроси, отправени към тях.
Писане
† Могат да пишат кратки, прости бележки и съобщения.
† Могат да опишат събитие с прости изречения и да разкажат какво, кога и къде се е случило (например
празненство или катастрофа).
† Могат да опишат различни аспекти от моето ежедневие (хора, места, занятие, училище, семейство, хобита), като използват прости фрази и изречения.
† Могат да попълнят въпросник, отнасящ се до тяхното образование, занятие, интереси и специфични умения.
.
Предварителни изисквания:
Форми на провеждане:
Дистанционен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Руски
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
Голубева А., Задорина А., Ганапольская Е. Русский язык для гостиниц и ресторанов. С.-Петербург, 1998.
Демидова А.К., Смирнов Э.А. Русская коммерческая корреспонденция. М. , 1985.
Колтунова М.В. Деловое письмо: Что нужно знать составителю. М., 1999.
Краткий словарь международной туристической терминологии.
Российские газеты и журналы последних лет на туристическую тематику.
Соловьев Э.Я. Современный этикет. Деловой протокол. М., 1999.
Цонева А. Русский язык для деловых контактов в туризме. Варна, 1996.
http://list.mail.ru/25531/1/0_1_0_1.html
http://flighto.net.ru/turf.htm
Средства за оценяване:
ФОРМИ НА ОЦЕНЯВАНЕ ТЕКУЩ КОНТРОЛ
ТЕСТ 30%
ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ 20%
ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА 10%
ПОРТФОЛИО 10%
УСТЕН ИЗПИТ 30%