MEPB606Z Втори чужд език (руски)

Анотация:

Специфичните цели на курса са насочени към развиване на лингво- и социокомуникативната компетенция и стратегии за успешна устна и писмена комуникация на чужд език в често срещани ситуации от ежедневно или професионално общуване. Участие в обсъждане на въпроси от личен интерес.

прочети още
Мениджмънт на екскурзоводството и туристическа анимация (професионален бакалавър)

Преподавател(и):

доц. Татяна Фед  д-р
доц. Ирина Георгиева  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) Да знаят:

" Именна система: Прилагателно име: степени за сравнение; Лични местоимение: форми за пряко и непряко допълнение, комбинирани местоимения;.

" Глаголна система: Възвратни глаголи; местоименни глаголи; Минало несвършено време: изразяване на свършени и несвършени действия, изразяване на категорията "вид" на глагола чрез глаголните времена; Минало предварително време; Условно наклонение: просто и съставно, функциите на наклонение и на време на съставната форма на условно наклонение; Повелително наклонение.

2) могат:

Слушане

† Могат да разбират какво се казва в елементарен разговор от ежедневието, ако се говори директно на тях, при това ясно и бавно; възможно е да разберат, ако събеседникът се постарае.

† Могат най-общо да схванат темата на разговор, който се води край тях, ако хората говорят бавно и ясно.

† Могат да разбират фрази, думи и изрази, отнасящи се до приоритетни области (например основна информация за мен самия и семейството ми, пазаруване, местния район, занятие).

† Могат да схванат основната идея на кратки, ясни, прости съобщения и обяви.

† Могат да разберат съществената информация в кратки записани пасажи, отнасящи се до предсказуеми ежедневни неща, ако се говори бавно и ясно.

† Могат да схванат основната информация в кратки новини и в елементарни вестникарски статии, при които числата и имената играят важна роля и които са ясно структурирани и илюстрирани..

† Могат да разберат елементарно лично писмо, в което авторът разказва или им задава въпроси относно ежедневието.

елементарни описания, отнасящи се до ежедневни неща по теми, които са им познати или при които текстът е написан на прост език.

Речево общуване

† Могат да извършват елементарни операции в магазини, пощи и банки.

† Могат да използват обществения транспорт: автобуси, влакове и таксита, като си купуват билети и задават въпроси, за да получат основна информация.

† Могат да получат елементарна информация относно пътуване.

† Могат да си поръчат нещо за ядене или пиене.

† Могат да правят елементарни покупки, като заявяват какво искат и питат за цената.

† Могат да питат за посоката и да дават напътствия относно нея по карта или план.

† Могат да се извинят и да приемат извинения.

† Могат да кажат какво харесват и какво не харесват.

† Могат да обсъждат с другите хора какво да направят, къде да отидат и могат да си уговарят срещи.

† Могат да задават въпроси на хората относно това какво правят по време на работа и в свободното си време, както и да отговарят на такива въпроси, отправени към тях.

Писане

† Могат да пишат кратки, прости бележки и съобщения.

† Могат да опишат събитие с прости изречения и да разкажат какво, кога и къде се е случило (например

празненство или катастрофа).

† Могат да опишат различни аспекти от моето ежедневие (хора, места, занятие, училище, семейство, хобита), като използват прости фрази и изречения.

† Могат да попълнят въпросник, отнасящ се до тяхното образование, занятие, интереси и специфични умения.

.


Предварителни изисквания:


Форми на провеждане:
Дистанционен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Руски

Теми, които се разглеждат в курса:

Литература по темите:

Голубева А., Задорина А., Ганапольская Е. Русский язык для гостиниц и ресторанов. С.-Петербург, 1998.

Демидова А.К., Смирнов Э.А. Русская коммерческая корреспонденция. М. , 1985.

Колтунова М.В. Деловое письмо: Что нужно знать составителю. М., 1999.

Краткий словарь международной туристической терминологии.

Российские газеты и журналы последних лет на туристическую тематику.

Соловьев Э.Я. Современный этикет. Деловой протокол. М., 1999.

Цонева А. Русский язык для деловых контактов в туризме. Варна, 1996.

http://list.mail.ru/25531/1/0_1_0_1.html

http://flighto.net.ru/turf.htm

Средства за оценяване:

ФОРМИ НА ОЦЕНЯВАНЕ ТЕКУЩ КОНТРОЛ

ТЕСТ 30%

ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ 20%

ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА 10%

ПОРТФОЛИО 10%

УСТЕН ИЗПИТ 30%