MEPB605Z Втори чужд език (италиански)

Анотация:

Курсът се състои от 90 академични часа, като в продължение на един семестър се изучава систематично френски език като чужд език-цел и чужд език-средство.

Цели на курса:

" да усъвършенства познанията на студентите по италиански език;

" да усъвършенства комуникативните стратегии и тактики на студентите относно тяхната рецептивна и продуктивна компетентност по писмена и устна реч;

" да доизгражда системата за самоконтрол при пораждане на реч, като се усъвършенства умението да се използва езика като средство за общуване в разнообразни комуникативни ситуации и като средство за придобиване на знания.

" да оптимизира когнитивните им стратегии на езиково усвояване и уменията им творчески да преработват нова информация, за да могат за в бъдеще самостоятелно да се развиват и усъвършенстват като професионалисти;

" студентите да усъвършенстват уменията за участие в дискусии, за разбиране на лекции и реферати, за изказвания на културни и обществено-политически теми, за самостоятелно създаване на текстове с аргументация; разбиране, тълкуване и анализ на текстови разновидности; формиране на умения за самостоятелна работа с научни текстове на френски език.

прочети още
Мениджмънт на екскурзоводството и туристическа анимация (професионален бакалавър)

Преподавател(и):

ас. Петя Петкова - Сталева  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

" затвърдени знания в областта на италианската граматика;

" затвърдени знания в областта на италианската лексиката;

" знания за езиковите регистри на италианския език и тяхното функциониране;

" знания за словообразувателните модели на италианския език;

2) могат:

" Да разбират разговор между няколко участника, да схващат смисъла и подробностите на по-дълги изказвания на познати теми; да разбират телефонен разговор на теми от общ характер, да разбират основната идея на устно изложение, доклад; да разбират основното на съобщение, излъчено по средствата за масова комуникация.

" Да продуцират реч върху познати теми и да дават подробна информация, да изразяват собственото си мнение по обсъжданата тема, да провеждат телефонен разговор на теми от общ характер.

" Да разбират информация за събития от пресата на обща тематика; да четат без особени затруднения автентични текстове, , като използват и речник; да извличат различен тип информация при четене (обща тема и позиция на автора).

" Да могат да напишат не много дълъг текст: лични и официални писма, преразкази, информативни есета и изложения, свързани с интересите на обучаваните


Предварителни изисквания:


Форми на провеждане:
Дистанционен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Италиански

Теми, които се разглеждат в курса:

Литература по темите:

1. Alberto Mozzetti, Mariana Falcinetti, Bianca Seravadio. QUI ITALIA: Corso di lingua italiana per stranieri. Primo livello. Ed. Le Monnier, Firenze.

2. Alberto Mozzetti, Mariana Falcinetti, Bianca Seravadio. QUI ITALIA: Corso di lingua italiana per stranieri. Primo livello. Quaderno con le esercitazioni pratiche. Ed. Le Monnier, Firenze.

3. T.Marin, S.Magnelli. Progetto italiano 2: Corso di lingua e civilt? italiana, livello medio. Libro dei testi e della grammatica. Ed. Edilingua, Atene Grecia.

4. T.Marin, S.Magnelli. Progetto italiano 2: Corso di lingua e civilt? italiana, livello medio. Libro degli esercizi. Ed. Edilingua, Atene Grecia

5. LINGUAPHONE: Corso d'italiano. Linguaphone Institute Limited, London.

Средства за оценяване:

ФОРМИ НА ОЦЕНЯВАНЕ ТЕКУЩ КОНТРОЛ

ТЕСТ 40%

ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ 20%

%ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА 10%

УСТНО ИЗЛОЖЕНИЕ 30%