MEPB605Z Втори чужд език (италиански)
Анотация:
Курсът се състои от 90 академични часа, като в продължение на един семестър се изучава систематично френски език като чужд език-цел и чужд език-средство.
Цели на курса:
" да усъвършенства познанията на студентите по италиански език;
" да усъвършенства комуникативните стратегии и тактики на студентите относно тяхната рецептивна и продуктивна компетентност по писмена и устна реч;
" да доизгражда системата за самоконтрол при пораждане на реч, като се усъвършенства умението да се използва езика като средство за общуване в разнообразни комуникативни ситуации и като средство за придобиване на знания.
" да оптимизира когнитивните им стратегии на езиково усвояване и уменията им творчески да преработват нова информация, за да могат за в бъдеще самостоятелно да се развиват и усъвършенстват като професионалисти;
" студентите да усъвършенстват уменията за участие в дискусии, за разбиране на лекции и реферати, за изказвания на културни и обществено-политически теми, за самостоятелно създаване на текстове с аргументация; разбиране, тълкуване и анализ на текстови разновидности; формиране на умения за самостоятелна работа с научни текстове на френски език.
Преподавател(и):
ас. Петя Петкова - Сталева д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
" затвърдени знания в областта на италианската граматика;
" затвърдени знания в областта на италианската лексиката;
" знания за езиковите регистри на италианския език и тяхното функциониране;
" знания за словообразувателните модели на италианския език;
2) могат:
" Да разбират разговор между няколко участника, да схващат смисъла и подробностите на по-дълги изказвания на познати теми; да разбират телефонен разговор на теми от общ характер, да разбират основната идея на устно изложение, доклад; да разбират основното на съобщение, излъчено по средствата за масова комуникация.
" Да продуцират реч върху познати теми и да дават подробна информация, да изразяват собственото си мнение по обсъжданата тема, да провеждат телефонен разговор на теми от общ характер.
" Да разбират информация за събития от пресата на обща тематика; да четат без особени затруднения автентични текстове, , като използват и речник; да извличат различен тип информация при четене (обща тема и позиция на автора).
" Да могат да напишат не много дълъг текст: лични и официални писма, преразкази, информативни есета и изложения, свързани с интересите на обучаваните
Предварителни изисквания:
Форми на провеждане:
Дистанционен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Италиански
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
1. Alberto Mozzetti, Mariana Falcinetti, Bianca Seravadio. QUI ITALIA: Corso di lingua italiana per stranieri. Primo livello. Ed. Le Monnier, Firenze.
2. Alberto Mozzetti, Mariana Falcinetti, Bianca Seravadio. QUI ITALIA: Corso di lingua italiana per stranieri. Primo livello. Quaderno con le esercitazioni pratiche. Ed. Le Monnier, Firenze.
3. T.Marin, S.Magnelli. Progetto italiano 2: Corso di lingua e civilt? italiana, livello medio. Libro dei testi e della grammatica. Ed. Edilingua, Atene Grecia.
4. T.Marin, S.Magnelli. Progetto italiano 2: Corso di lingua e civilt? italiana, livello medio. Libro degli esercizi. Ed. Edilingua, Atene Grecia
5. LINGUAPHONE: Corso d'italiano. Linguaphone Institute Limited, London.
Средства за оценяване:
ФОРМИ НА ОЦЕНЯВАНЕ ТЕКУЩ КОНТРОЛ
ТЕСТ 40%
ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ 20%
%ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА 10%
УСТНО ИЗЛОЖЕНИЕ 30%