VACB600 Теория и практика на графичния дизайн - ІІ част
Анотация:
Учебното съдържане на курса се изучава в две части. В тях се разглеждат методите за изграждане на търговска марка, позиционирането й върху графичното изображение и изискванията към запазеният шрифт. Проектите се изпълняват по разгледаните в лекциите теми.
Преподавател(и):
доц. Станко Войков
доц. Илия Кожухаров д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Теоретични и практически основи на графичният дизайн
2) могат:
• Максимално овладяване на цялостно графично оформление на фирми и организации.
Предварителни изисквания:
Добро познаване на основните софтуерни продукти за графична обработката.
Познаване на основните графични принципи
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Авторски изобразителни елементи
- Натуралистични изобразителни елементи
- Експресивни изобразителни елементи
- Цветът - основно изобразително средство в приложната графика
- Шаржови изобразителни елементи
- Взаимоотношения на образните елементи в приложно-графическата композиция
- Уравновесяване на графичните образи. Уравновесяване чрез линии, посоки и оси на изобразителния материал
- Съдържанието - определящ фактор за взаимоотношението
- Уравновесяване с помощта на шрифта
- Превес на един елемент или група елементи - превес на фон, превес на образи, шрифтов превес, цветови или тонален превес
- Използвани графични елементи в художествено-пространственото оформление
- Съвременни технологии - приложения на компютрите
- Тема, идеи, асоциация
- Проучване предмета на дейност
- Основни изисквания и изразни средства. Графичен изказ на дейността
Литература по темите:
Борисов Б. М. Промишлен дизайн. УНСС, София, 2001
Желева.Мартинс Д. Тектониката като теория на формата и формообразуването. Академично издателство "Проф. Марин Дринов", София, 2000
Паркър Р. С. Професионален дизайн в рекламата. Софпрес, София, 1999
Средства за оценяване:
Практически задачи – 80%
Устен изпит – 20%