VACB600 Теория и практика на графичния дизайн - ІІ част

Анотация:

Учебното съдържане на курса се изучава в две части. В тях се разглеждат методите за изграждане на търговска марка, позиционирането й върху графичното изображение и изискванията към запазеният шрифт. Проектите се изпълняват по разгледаните в лекциите теми.

прочети още
Графичен дизайн

Преподавател(и):

доц. Станко Войков  
доц. Илия Кожухаров  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• Теоретични и практически основи на графичният дизайн

2) могат:

• Максимално овладяване на цялостно графично оформление на фирми и организации.
Предварителни изисквания:
Добро познаване на основните софтуерни продукти за графична обработката.

Познаване на основните графични принципи

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Авторски изобразителни елементи
  2. Натуралистични изобразителни елементи
  3. Експресивни изобразителни елементи
  4. Цветът - основно изобразително средство в приложната графика
  5. Шаржови изобразителни елементи
  6. Взаимоотношения на образните елементи в приложно-графическата композиция
  7. Уравновесяване на графичните образи. Уравновесяване чрез линии, посоки и оси на изобразителния материал
  8. Съдържанието - определящ фактор за взаимоотношението
  9. Уравновесяване с помощта на шрифта
  10. Превес на един елемент или група елементи - превес на фон, превес на образи, шрифтов превес, цветови или тонален превес
  11. Използвани графични елементи в художествено-пространственото оформление
  12. Съвременни технологии - приложения на компютрите
  13. Тема, идеи, асоциация
  14. Проучване предмета на дейност
  15. Основни изисквания и изразни средства. Графичен изказ на дейността

Литература по темите:

Борисов Б. М. Промишлен дизайн. УНСС, София, 2001

Желева.Мартинс Д. Тектониката като теория на формата и формообразуването. Академично издателство "Проф. Марин Дринов", София, 2000

Паркър Р. С. Професионален дизайн в рекламата. Софпрес, София, 1999

Средства за оценяване:

Практически задачи – 80%

Устен изпит – 20%