ADVB601 Копирайтинг
Анотация:
Целта на курса е да въведе студентите в правилата и техниките на писане на рекламни текстове за печатна медия; да получат синтезиран поглед върху различните методи и техники, помагащи на създателя на реклама да придобие полезни идеи в замислянето и селекционирането на добри рекламни съобщения; да изгради начален практически опит в създаването на образи и действие. Телевизионна реклама се разглежда от гледната точка на ТВ формати и техните и специфики. Радиореклама се разглеждат като структура, ефективност и креативни техники.
Курсът е с практическа насоченост и е придружен с много примери от практиката. След всяка тема студентите разработват самостоятелна работа, която след това се обсъжда и коригира. Така всеки може да извлече поука от грешките, допускани често на ниво практическо реализиране на рекламните съобщения в различните медии.
Преподавател(и):
гл. ас. Боряна Гигова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) Ще знаят:
? Какво е да си копирайтър
? Основни принципи за създаване на реклама
? Най-често използваните практически похвати при създаване на рекламен текст
? Как да създават рекламни текстове и осъществими сценарии за различни медии
? как да получат достъп до медиите, да анализират, оценяват и създават медийни прод
2) Ще могат:
? Да намират най-точните думи и изказ в текста на една реклама (радио, телевизия, преса и т.н.)
? Да предлагат и да налагат креативни и интелигентни решения.
? Да създават рекламни текстове с качествено авторско съдържание за различни рекламни носители: рекламните статии, писма, поздравления и речи, слогани, девизи и др.
? Да изграждат цялостна последователна концепция за реклама на продукт
Предварителни изисквания:
-
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Какво е копирайтинг?
- Професията копирайтър.
- Копирайтинг формати.
- Петте "К"-та в копирайтинга?
- Структура в копирайтинга?
- Познай вида на заглавието?
- Копирайтинг техники
- SEO копирайтинг
- Копирайтинг за социални мрежи
- Workshop
- Представяне на финални проекти "Иновации"
Литература по темите:
Райков, Здравко. Корпоративен имидж, Дармон, София, 2001, стр.33, 43
Джоанис, А., “Творческият процес в рекламата”, изд. “Ваньо Недков”, София, 1992 Кафтанджиев, Хр., Езикът на рекламата. Графика и текст. София, 1992.
Кафтанджиев, Хр., Хармония в рекламната комуникация. София, 2006.
Кийн, Джон. Медиите и демокрацията. София, 1999.
Петрова, Стефка. Парцелираност (сепаратизация) във вестникарския език. // Медиите и езикът. София, 1999.
Стоянов, Красимир. Езикова престижност и медийни манипулации. // Медиите и езикът. София, 1999.
Кафтанджиев, Хр., Тектът на печатната реклама. София, 1998.
Проп, Владимир, Морфология на приказката, София, 2001
Пропп, В. Я., Исторические корни волшебной сказки, Ленинград, 1986
Bruce Bendinger – The copy workshop workbook
Lew Hunter – Screenwriting 434
Robert McKee – The Story
Robert Kernen – Building better plots
Richard Blum – TV and Screenwriting
Linda Seger – Making a good script great
William Goldman – Adventures in the screen trade
Rick Reichman – Formatting your screenplay
Юнг К. Г. Архетип и символ. - М., 1991
Сегела Ж., Холивуд пере най-добре. - София, 1991.
Schultz D. Strategic Advertising Campaigns. - Lincolnwood, 1991.
Sandage C.H., Fryburger V., Rotzll K. Advertising. Theory and Practice. - Homewood, 1979.
Bovee C., Arens W. Contemporary Advertising. - Richard D.Irwin.Inc., 1994.
www.adslogans.com
http://www.thefreedictionary.com/image;
http://www.answers.com/topic/image
http://dict.die.net/image/
http://koralsoft.dir.bg/bgencyclopedia/index.php
http://onlinedictionary.datasegment.com/word/image
http://www.brainyquote.com/quotes/authors/d/david_ogilvy.html
Както и всички сайтове за реклама
Средства за оценяване:
самостоятелни работи/практически задачи
казуси/публични презентации