CITB703 Сценариино програмиране
Анотация:
Курсът запознава студентите с езика Lua, използван често за скриптиране на компютърни игри, средствата и техниките за скриптиране на софтуерна система
някои алгоритми, които са решения на често възникващи в създаването на компютърните игри проблеми
Студентите се запознават с фреймуърка Love за създаване на 2D игри.
В рамките на курса подробно и поетапно се разработва 2D платформър.
Преподавател(и):
доц. Бойко Банчев д-р
гл. ас. Филип Андонов д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса ще могат да използват езика Lua както за цели, несвързани с разработката на игри така и за скриптиране на игри.
Студентите ще познават основни game design patterns и ще са запознати с framework-a Love, с който ще могат да разработват разнообразни 2D игри.
Предварителни изисквания:
Основни познания по програмиране
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Дизайн на игри
- Въведение в PyGame
- Работа със спрайтове
- Работа с тайлове
- Физика и камера
- Създаване на нива
- Колизии
- Игрови дизайн шаблони Command
- Игрови дизайн шаблони двоен буфер
- Игрови дизайн шаблон Състояние
- Игрови дизайн шаблон Маховик
- Работа по проектите
- Работа по проектите
- Работа по проектите
- Представяне на проекти
Литература по темите:
Programming in Lua, Third Edition, Roberto Ierusalimschy
ISBN 978-85-903798-5-0
Средства за оценяване:
1. Контролна работа
2. Проект