CITB703 Сценариино програмиране

Анотация:

Курсът запознава студентите с езика Lua, използван често за скриптиране на компютърни игри, средствата и техниките за скриптиране на софтуерна система

някои алгоритми, които са решения на често възникващи в създаването на компютърните игри проблеми

Студентите се запознават с фреймуърка Love за създаване на 2D игри.

В рамките на курса подробно и поетапно се разработва 2D платформър.

прочети още
Информационни технологии

Преподавател(и):

доц. Бойко Банчев  д-р
гл. ас. Филип Андонов  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса ще могат да използват езика Lua както за цели, несвързани с разработката на игри така и за скриптиране на игри.

Студентите ще познават основни game design patterns и ще са запознати с framework-a Love, с който ще могат да разработват разнообразни 2D игри.
Предварителни изисквания:
Основни познания по програмиране

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Дизайн на игри
  2. Въведение в PyGame
  3. Работа със спрайтове
  4. Работа с тайлове
  5. Физика и камера
  6. Създаване на нива
  7. Колизии
  8. Игрови дизайн шаблони Command
  9. Игрови дизайн шаблони двоен буфер
  10. Игрови дизайн шаблон Състояние
  11. Игрови дизайн шаблон Маховик
  12. Работа по проектите
  13. Работа по проектите
  14. Работа по проектите
  15. Представяне на проекти

Литература по темите:

Programming in Lua, Third Edition, Roberto Ierusalimschy

ISBN 978-85-903798-5-0

Средства за оценяване:

1. Контролна работа

2. Проект