CITB501 Основи на компютърни игри

Анотация:

Курсът е въвеждащ теоретичен курс, занимаващ се с базови познания в различни насоки, необходими при разработката на компютърни игри.

прочети още
Информационни технологии

Преподавател(и):

проф. Стоян Малешков  д-р
гл. ас. Димо Чотров  

Описание на курса:

Компетенции:

Придобиват се базови познания за голяма част от изграждащите елементи на компютърните игри (математика, графика, ресурси (асети), мрежова комуникация, изкуствен интелект и др.), както и за някои от етапите от разработката на компютърни игри.


Предварителни изисквания:
Обектно ориентирано програмиране



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Въведение
  2. Математика - приложение в компютърните игри, криви
  3. Основи от компютърната графика
  4. Генератори на компютърни игри - изграждащи елементи
  5. OpenGL
  6. Мрежови игри
  7. Физика
  8. Изкуствен интелект
  9. Нови тенденции (VR/AR)

Литература по темите:

Introduction to Game Development (2nd edition) - Steve Rabin (editor), Course Technology, 2010

Game Engine Architecture - Jason Gregory, A K Peters Ltd., 2009

Artificial Intelligence for Games - Ian Millingtion, Morgan Kaufmann Publishers, 2006

http://www.cs.umd.edu/class/spring2016/cmsc425/

http://www.cs.umd.edu/class/spring2016/cmsc425/resources.shtml