CITB501 Основи на компютърни игри
Анотация:
Курсът е въвеждащ теоретичен курс, занимаващ се с базови познания в различни насоки, необходими при разработката на компютърни игри.
Преподавател(и):
проф. Стоян Малешков д-р
гл. ас. Димо Чотров
Описание на курса:
Компетенции:
Придобиват се базови познания за голяма част от изграждащите елементи на компютърните игри (математика, графика, ресурси (асети), мрежова комуникация, изкуствен интелект и др.), както и за някои от етапите от разработката на компютърни игри.
Предварителни изисквания:
Обектно ориентирано програмиране
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Въведение
- Математика - приложение в компютърните игри, криви
- Основи от компютърната графика
- Генератори на компютърни игри - изграждащи елементи
- OpenGL
- Мрежови игри
- Физика
- Изкуствен интелект
- Нови тенденции (VR/AR)
Литература по темите:
Introduction to Game Development (2nd edition) - Steve Rabin (editor), Course Technology, 2010
Game Engine Architecture - Jason Gregory, A K Peters Ltd., 2009
Artificial Intelligence for Games - Ian Millingtion, Morgan Kaufmann Publishers, 2006
http://www.cs.umd.edu/class/spring2016/cmsc425/
http://www.cs.umd.edu/class/spring2016/cmsc425/resources.shtml