BATB535 Управление на туризма
Анотация:
АНОТАЦИЯ И ЦЕЛИ НА КУРСА
• Курсът е специфично насочен към създаване на познания за системата на стратегическо управление на туризма като цяло и конкретно управлението на туристическата фирма – хотелиерска, ресторантьорска и туроператорска.
• За целта ще бъдат разгледани и дефинирани основните понятия и дефиниции, свързани със структурата и процеса на стратегическо управление на туризма.
• Студентите ще бъдат запознати с субектите и обектите на управление в сферата на туризма.
• Ще се анализира средата на функциониране и развитие на туризма и бизнес управлението на туризма.
• Крайната цел е студентите да са в състояние да прилагат получените общотеоретични и специализирани знания при осъществяването на туристически управленски дейности
Преподавател(и):
доц. Михаил Михайлов д-р
доц. Милена Караилиева д-р
Описание на курса:
Компетенции:
КОМПЕТЕНЦИИ:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• основните понятия и дефиниции в управлението на туристическото предприятие; структурата и процеса на стратегическо управление на туризма; система на стратегическо управление на туризма, субекти и обекти на управление;
• аспекти на управление, видове и нива на управление на туризма; фазите и функциите на управление на туризма. Фази (общи функции) на управление на туризма. Функция планиране, организиране, координация и контрол; функционални направления на управление на туризма – маркетинг, производство, финанси.
• институционалните структури и субекти на управление на туризма; бизнес управлението на туризма;
• туризмът като обект на стратегическо управление; специфичните характеристики и структуроопределящи компоненти на туризма; параметрите на управленското решение; видовете стратегически решения; управление на устойчивото развитие на туризма; основни насоки на управлението на устойчивото развитие на туризма; стратегии за устойчиво развитие на туризма
2) могат:
• да анализират структурата и процеса на стратегическо управление на туризма; система на стратегическо управление на туризма, субекти и обекти на управление;
• да анализират аспектите на управление, видовете и нивата на управление на туризма; конкретните класификационни критерии; функционалните направления на управление на туризма – маркетинг, производство, финанси; психологическия климат на туристическата група в дестинацията;
• да познават видовете стратегически цели - общосистемни цели, подсистемни цели, производствено-икономически, продуктово-пазарни, ресурсни, технически и технологически цели
• да прилагат получените общотеоретични и специализирани знания при и осъществяването на туристически управленски дейности.
Предварителни изисквания:
ПРЕДВАРИТЕЛНИ ИЗИСКВАНИЯ:
Студентите да имат знания и/или умения:
• Да познават основните понятия и дефиниции в сферата на туризма
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
ПРЕПОРЪЧИТЕЛНА ЛИТЕРАТУРА
• Михайлов, Михаил, «Стратегическо управление на туризма», изд. «Планета 3» НБУ, С, 2005
• Тончев, Цветан, «Мениджмънт на туристическата фирма», изд. «НБУ-ЦДО-Радиоуниверситет» С, 1995
• Тончев, Цветан, Милева, С. «Основи на туризма», изд. „Тилия Букс”, С, 2007.
• Рибов, Манол, Караилиева, М., Милева, С., Димитров, П. и др. «Ренженеринг и управление на риска в туризма”», изд.”Нова Звезда”, С, 2004
Средства за оценяване:
ФОРМИ НА ОЦЕНЯВАНЕ
ТЕСТ 50%
ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА 50%