MEPB505Z Втори чужд език (италиански)
Анотация:
Курсът се състои от 90 академични часа, като в продължение на един семестър се изучава систематично италиански език като чужд език-цел и чужд език-средство.
Цели на курса:
" да усъвършенства познанията на студентите по италиански език;
" да усъвършенства комуникативните стратегии и тактики на студентите относно тяхната рецептивна и продуктивна компетентност по писмена и устна реч;
" да доизгражда системата за самоконтрол при пораждане на реч, като се усъвършенства умението да се използва езика като средство за общуване в разнообразни комуникативни ситуации и като средство за придобиване на знания.
" да оптимизира когнитивните им стратегии на езиково усвояване и уменията им творчески да преработват нова информация, за да могат за в бъдеще самостоятелно да се развиват и усъвършенстват като професионалисти;
" студентите да усъвършенстват уменията за участие в дискусии, за разбиране на лекции и реферати, за изказвания на културни и обществено-политически теми, за самостоятелно създаване на текстове с аргументация; разбиране, тълкуване и анализ на текстови разновидности; формиране на умения за самостоятелна работа с научни текстове на френски език.

Преподавател(и):
ас. Петя Петкова - Сталева д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
" затвърдени знания в областта на италианската граматика:
" глаголна система: минало свършено време (passato remoto), съпоставка между двете минали свършени времена; подчинително наклонение, форми и употреба на четирите времена; безлична форма; условен период; страдателен залог, имплицитни форми: инфинитив, деепричастие, менало причастие
" затвърдени знания в областта на италианската лексиката;
2) могат:
" Да разбират съобщения за личен опит и събития и ясно изразени лични мнения; да разбират същественото от диалог между няколко участника в обичайна среда, както и в разговор по телефона информация свързана с материални нужди, междуличностни отношения, физически усещания и чувства, лични мнения; да разбират основното от информация, чута от средствата за масова комуникация.
" В диалог със събеседник да продуцират реч по следните основни теми: битови нужди, стремежи и мечти, изразяване на личен опит, лично отношение по темата на разговора; да провеждат телефонен разговор по въпроси от ежедневието.
" Да разбират не много сложни автентични текстове; да могат да извлекат основната информация от пресата, да могат да проследяват сюжети на адаптирани или не много трудни автентични текстове.
" Да могат да напишат не много дълъг текст: писмо, лична бележка, преразказ, кратка информация, а съдържанието му да отразява личен опит и мнение, конкретна случка или късо съчинение по зададена тема.
Предварителни изисквания:
Форми на провеждане:
Дистанционен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Италиански
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
ПРЕПОРЪЧИТЕЛНА ЛИТЕРАТУРА
1. Alberto Mozzetti, Mariana Falcinetti, Bianca Seravadio. QUI ITALIA: Corso di lingua italiana per stranieri. Primo livello. Ed. Le Monnier, Firenze.
2. Alberto Mozzetti, Mariana Falcinetti, Bianca Seravadio. QUI ITALIA: Corso di lingua italiana per stranieri. Primo livello. Quaderno con le esercitazioni pratiche. Ed. Le Monnier, Firenze.
3. T.Marin, S.Magnelli. Progetto italiano 2: Corso di lingua e civilt? italiana, livello medio. Libro dei testi e della grammatica. Ed. Edilingua, Atene Grecia.
4. T.Marin, S.Magnelli. Progetto italiano 2: Corso di lingua e civilt? italiana, livello medio. Libro degli esercizi. Ed. Edilingua, Atene Grecia
5. LINGUAPHONE: Corso d'italiano. Linguaphone Institute Limited, London.
Средства за оценяване:
ФОРМИ НА ОЦЕНЯВАНЕ ТЕКУЩ КОНТРОЛ
ТЕСТ 40%
ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ 20%
ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА 20%
УСТНО ИЗЛОЖЕНИЕ 20%