MEPB504Z Втори чужд език (испански)
Анотация:
Курсът се състои от 90 академични часа и е едносеместриален. Включва както семинари, така и практически занятия. Предполага различни форми на учебна работа: пленум, фронтална работа на преподавателя с цялата група; работа по двойки и в малки групи, самостоятелна работа. Основната цел на курса е успешното усвояване на испански език на ниво В1.1. (основна автономна компетентност), според общоприетите нива за владеене на език от препоръчителната единна рамка на Съвета на Европа:
* разширяване и обогатяване на езиковите знания и речевите умения, придобити в курс ESPB A2.2.;
* развиване на лингвистичната и комуникативната компетенции на обучаваните, позволяващи общуване на испански език в ежедневието, в личния живот и професионалната сфера, при пътуване в страната, където се говори съответния език;
* усвояване на стратегии за успешна устна и писмена комуникация на испански език в често срещани ситуации при ежедневно или професионално общуване;
* развиване на писмени и речеви умения, свързани с описанието на личен опит, надежди и амбиции, предаването на случка или сюжет на книга или филм и изказването на мнение по теми от личен характер и такива, свързани с ежедневието или с актуални събития.

Преподавател(и):
гл. ас. Станимир Мичев
доц. Венета Сиракова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
" Необходимата лингвистична компетентност (граматична, лексикална, фонетична), отговарящ на равнище В1 по езиковата рамка на Съвета на Европа.
2) могат:
" При слушане да разбират информация и аргументация по познати теми, когато се използва ясен книжовен език; да схванат основната информация от радио- и телевизионни предавания на актуални теми или по въпроси от личен и професионален характер
" При четене да разбират текстове, съдържащи предимно често употребявана всекидневна и професионална лексика; да разбират описания на събития, чувства и желания в лична кореспонденция.
" При диалогична реч да участват без предварителна подготовка в разговори на познати теми от личен характер или свързани с ежедневието, актуални събития и професионална насоченост.
" При монологична реч, да описват преживявания и събития, свои планове, надежди и цели; да изразяват и аргументират мнението си; да разказват случки и събития, сюжета на книга или филм, както и да описват своите впечатления.
" При писане да съставят свързан и аргументиран текст на теми, които са им познати или ги интересуват; да водят лична кореспонденция, като описват събития и впечатления
Предварителни изисквания:
Студентите трябва да владеят испански на равнище А2 по езиковата рамка на Съвета на Европа.
Форми на провеждане:
Дистанционен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Испански
Теми, които се разглеждат в курса:
- Ежедневни занимания и свободно време. Преговор на сегашно, минало и бъдеще време.
- Да опознаем другите. Организиране на писмена реч по параграфи. Упражнения за самооценяване.
- Да поговорим за транспорта. Как отиваш на работа? Тест 1
- Минало предварително време. Описание на дома. Упражнения за самооценяване.
- Приятели. Описание на хора и характери. Роднински връзки.
- Подчинително наклонение.Употреба на подчинително наклонение в подчинени относителни изречения. Упражнения за самооценяване.
- Откога не сме се виждали! Глаголни перифрази.Образованието преди и сега.
- Преговор и упражнения. Тест 2
- Да поговорим за миналото. Упражнения за самооценяване.
- Защо съм вегетарианец? Лексика свързана с храненето.
- Междинен тест (писмен и устен)
- Екология. Изразяване на мнение. Изразяване на чувства.
- Лексика свързана с човешкото тяло. Подчинени изречения за цел.
- Подчинено наклонение след глаголи, изразяващи чувства.
- Тест 3 (писмен и устен)
Литература по темите:
ПРЕПОРЪЧИТЕЛНА ЛИТЕРАТУРА
" Основна:
CASTRO VI?DEZ Francisca, ?LVAREZ PI?EIRO Mercedes, ROBERTO DIEZ Ignacio, SARDINERO FRANCO Carmen; Espa?ol en marcha 3, SGEL, Md, 2007;
" Допълнителна:
- Янева, Д., Мичев, Ст., Испанско-български речник, Везни-4, София, 2001.
- Янева, Д., Мичев, Ст., Практическа испанска граматика, Везни-4, София, 2006.