BAHR530 Професионални техники в хотелиерството и ресторантьорството /на френски език/
Анотация:
Целта на курса е да запознае студентите с техниките по резервиране, посрещане, настаняване, обслужване и изпращане на клиента както и предоставянето на различните допълнителни услуги, предлагани в хотела и ресторанта, на френски език. Студентите ще се запознаят с длъжностните характеристики на персонала – във фоайето и на рецепция, в хотелската част и на етажите, в търговската зала на ресторанта, в кухнята...
Курсът ще подготви студентите теоретично и практически за професионалния живот на мениджъра на хотел и ресторант. Фокусът е поставен върху управлението на резервациите, които са важен търговски акт, от който зависи рентабилността на хотела; посрещането и настаняването на клиента; работата на рецепция; обслужването на госта в ресторанта.
Обучението в курса подготвя студентите за работа в една индустрия, където контакта с клиентите и работата в екип са постоянни.
Преподавател(и):
преп. Славянка Стамова
преп. Десислава Илиева
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Познават в детайли професиите в хотелиерството и ресторантьорството – структура на персонала и задължения и отговорности ;
• Теоретични познания за професионалната среда в хотелиерството и ресторантьорството, на френски език;
• Професионални техники в обслужването на клиента в хотела и ресторанта.
2) могат:
• Да организират, разпределят, ръководят и контролират работата на работните екипи.
• Да организират и контролират работата в хотела – фоайе, рецепция и етажи.
• Да организират и контролират работата в ресторанта – кухня и зала.
Предварителни изисквания:
• Френски език – ниво В2
• Въведение в хотелиерството
• Въведение в ресторантьорството
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Френски
Теми, които се разглеждат в курса:
- Presenter l’hotel,ses equipements et sa localisation. Лекции / Упражн.
- Les profils de poste a l'hotel.
- Les profils de poste au restaurant.
- Prendre une reservation a l'hotel, au restaurant – par telephone ou par Internet.
- Faire une confirmation de reservation par courrier electronique
- Modification, annulation de reservation. Refuser une reservation.
- L'accueil du client a l'hotel. Installer le client dans sa chambre.
- L'equipement d'une chambre. Produits et messages d'accueil.
- Accueillir un groupe.
- Accueillir le client au restaurant.
- Accueillir au standard.
- Les services a la reception - le contact avec le client ; informer le client sur les differents services.
- Les services a l'hotel.
- Prendre la commande au restaurant.
- Le depart du client.
Литература по темите:
1.CORBEAU Sophie-„Hotellerie-restauration.com”-CLE International,Paris-2006.
2.Sotirova A, Popova N, Lekov L. - Correspondance commerciale - deuxieme edition remaniee
3.Iliev Andrey, Francais des affaires – Gabrovo, 2002
4. Francais professionnel – 2014, учебно пособие на преподавателя
Средства за оценяване:
Тестове - 50%
Присъствие и участие - 25%
Устно изложенив - 25%