BAHR554 Маркетинг на туристическия продукт
Анотация:
Курсът има за цел да разшири познанията на студентите, придобити в курс Въведение в маркетинга, и в частност да ги задълбочи в посока маркетинг на туризма и на туристическия продукт. Студентите трябва да се запознаят с елементите на маркетинговия туристически продукт, да могат да проучват и анализират маркетингова ситуация, да изучават поведението на потребителите, видовете потребители, вземането на решение от потребителя и неговите етапи като процес, както и различните референтни групи и тяхното влияние върху потребителя.
Преподавател(и):
Яна Константинова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Основни понятия в маркетинга на туристическия продукт
• Да разбработват стратегия на предприятието и да правят маркетингови проучвания
2) могат:
• Да прилагат придобитите знания при провеждане на маркетингово проучване или анализ на маркетингова ситуация
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
• Успешно преминат курс ВАНR 149 – Въведение в маркетинга
Познания по маркетинг, хотелиерство, ресторантьорство, микро и макроикономика
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Поведение на потребителите Фактори, определящи потребителското поведение - Маркетингови фактори - Фактори на околната среда - Икономически фактори - Социални фактори - Персонални фактори
- Области на изследване на поведението на потребителите Референтни групи.
- Фази на семейния жизнен цикъл. Нужди на потребителя. Пирамида на потребностите на Маслоу. Нужди – потребности.
- Мотивация на потребителя. Нагласа и фактори, определящи нагласата.
- Процес на взимане на решение. Етапи на процеса на взимане на решение.
- Характеристика на марките. Поведение на туристите като потребители - Профил - Очаквания по отношение на туристическия продукт - Потребности - Мотивация - Процес на вземане на решение - Начини за превръщането на тази категория потребители в лоялни
Литература по темите:
• Балева, В., колектив, Стокова политика. С., УИ “Стопанство”, 2000.
• Дибб, С. Практическое руководство по сегментирования рынка. “Питер”, 2001.
• Диксон, П., Управление маркетингом, М., 1997.
• Доганов, Д., Дуранкев, Б. Реклама и насърчаване на продажбите, УИ “Стопанство”, 1998.
• Желев С. Маркетингови изследвания: методология и организация.УИ”Стопанство”, 1995
• Зайлер А. Маркетинг: успешно реализиране в практиката. С., “Информа”, 1993, 1-7.
• Класова Св., колектив, Маркетинг. УИ”Стопанство”, 2002.
• Котлър Ф., колектив, Еволюция на маркетинга, “Класика и стил”, 2003.
• Котлър Ф. Управление на маркетинга: структура на управлението на пазарното предлагане. “Класика и стил”, 2002.
• Котлър Ф. Котлър за маркетинга: Как да създаваме, печелим и управляваме пазарите. “Класика и стил”, 2000.
• Котлър Ф. Управление на маркетинга, “Графема”, 1996
• Младенова Г. Маркетингови анализи. Тракия-М, 2000.
• Младенова Г. Стратегическо маркетингово планиране. УИ “Стопанство”, 1998.
• Прайд У. Феръл О. Маркетинг: концепции и стратегии. “Форком”, 1994.
• Рийс, Ал. Фокус: бъдещето на вашата компания зависи от него. “Класика и стил”, 2002.