VACB505 Графично оформление на страница
Анотация:
Графичният дизайн е дейност, при която на даден обем информация се придава удобна и естетична форма. Това често става чрез използване на типография, изображения, цветове и други.
Продуктите на графичният дизайн са в много форми, най-разпространените са:
- Печатен дизайн и оформление - книги, периодични издания, плакати
- Уебдизайн и потребителски интерфейси
- Филми, CD, DVD - дизайн на встъпителните елементи, анимация, рекламни материали
- Графична идентичност, графичен дизайн на фирмени знаци, фирмени рекламни материали, указателни табели и други
- Продуктов дизайн, опаковки,
Графичният дизайн включва в себе си задълбочени познания за композиция и форма, цвят, цветни гами и видове специализирани палитри, използвани и стандартизирани в съвременните графични програми. Художествените познания и наличието на чувство за естетика у графичния дизайнер, също допринасят за изработката на добър продукт на графичния дизайн. Съчетаването на цветове и отчетливост на визията и контраста на цветовете и сенките също допринасят за доброто възприемане на посланието. Не трябва да се забравя и основното - освен технически и естетически познания дизайнерът трябва да притежава и частица интуитивност и да бъде носител на идеи и иновативност. Всичко това събрано в едно с необходимата доза баланс и подчиненост на идеята, внушението и основната цел са предпоставки за добрия графичен или рекламен продукт.
Преподавател(и):
доц. Христо Добаров
Описание на курса:
Компетенции:
Запознаване на студентите с принципите и законите на формоизграждането на книгата. Това включва основен теоретичен минимум от дизайна на книгата: композиция, шрифт, цвят, стандарти.
Развитие на естетически, логически и композиционни знания при проектиране на учебници, книги, списания и уебстраници.
Предварителни изисквания:
средно образование
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
Справочник по полиграфия. Б. Алашки и колектив. И.К. „Техника“. 1984.
Наръчник по предпечат. Иво Ников. Светлин Милев. И.К. „Фотоника“. 1998. ISBN 954-9616-03-7.
Професионален дизайн в рекламата. Роджър Паркър. И.К. „Софтпрес“. 1999. ISBN 954-685-078-0.
Техническо редактиране на книгата. Текла Малиновска, Людвиг Сита. Д.И. „Техника“. 1986.
Средства за оценяване:
Текущо оценяване – Семестриални проекти.
Изпит – Конферанс върху цялостната творческа работа през семестъра.