VACB500 Теория и практика на графичния дизайн - І част

Анотация:

Учебното съдържане на курса се изучава в две части. В тях се разглеждат методите за изграждане на търговска марка, позиционирането й върху графичното изображение и изискванията към запазеният шрифт. Проектите се изпълняват по разгледаните в лекциите теми.

прочети още
Графичен дизайн

Преподавател(и):

доц. Станко Войков  
доц. Илия Кожухаров  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• Теоретични и практически основи на графичният дизайн

2) могат:

• Максимално овладяване на цялостно графично оформление на фирми и организации.
Предварителни изисквания:
Добро познаване на основните софтуерни продукти за графична обработката.

Познаване на основните графични принципи

Форми на провеждане:
Дистанционен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Същност на приложната графика. Сведения за произхода и развитието на приложната графика до наши дни
  2. Видове приложна графика. Печатна графика. Комуникативна графика
  3. Специфични изисквания и методи използвани в приложната графика
  4. Цветът - основно изобразително средство в приложната графика
  5. Композиция в приложната графика - основни елементи. Художествен образ в хармония с цветя и шрифта
  6. Равновесието - основен закон в приложната графика и нейната композиция
  7. Уравновесяване на графичните образи. Уравновесяване чрез линии, посоки и оси на изобразителния материал
  8. Колоритно уравновесяване
  9. Уравновесяване с помощта на шрифта
  10. Начини за разкриване съдържанието на графичното изображение. Хипербола, метафора, пословици и поговорки. Виц. Задача
  11. Най-разпространен и предпочитан способ за разкриване съдържанието на графичното изображение - чрез подтекст
  12. Пряко разкриване на съдържанието
  13. Разкриване на съдържанието чрез различно мащабиране на образния материал
  14. Образни съставки на композицията: Мащаб, образ, шрифт,цвят, рисунка
  15. Документални съставки на композицията – фотоси и факсимилета

Литература по темите:

Борисов Б. М. Промишлен дизайн. УНСС, София, 2001

Желева.Мартинс Д. Тектониката като теория на формата и формообразуването. Академично издателство "Проф. Марин Дринов", София, 2000

Паркър Р. С. Професионален дизайн в рекламата. Софпрес, София, 1999

Средства за оценяване:

Практически задачи – 80%

Устен изпит – 20%