VACB500 Теория и практика на графичния дизайн - І част
Анотация:
Учебното съдържане на курса се изучава в две части. В тях се разглеждат методите за изграждане на търговска марка, позиционирането й върху графичното изображение и изискванията към запазеният шрифт. Проектите се изпълняват по разгледаните в лекциите теми.
Преподавател(и):
доц. Станко Войков
доц. Илия Кожухаров д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Теоретични и практически основи на графичният дизайн
2) могат:
• Максимално овладяване на цялостно графично оформление на фирми и организации.
Предварителни изисквания:
Добро познаване на основните софтуерни продукти за графична обработката.
Познаване на основните графични принципи
Форми на провеждане:
Дистанционен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Същност на приложната графика. Сведения за произхода и развитието на приложната графика до наши дни
- Видове приложна графика. Печатна графика. Комуникативна графика
- Специфични изисквания и методи използвани в приложната графика
- Цветът - основно изобразително средство в приложната графика
- Композиция в приложната графика - основни елементи. Художествен образ в хармония с цветя и шрифта
- Равновесието - основен закон в приложната графика и нейната композиция
- Уравновесяване на графичните образи. Уравновесяване чрез линии, посоки и оси на изобразителния материал
- Колоритно уравновесяване
- Уравновесяване с помощта на шрифта
- Начини за разкриване съдържанието на графичното изображение. Хипербола, метафора, пословици и поговорки. Виц. Задача
- Най-разпространен и предпочитан способ за разкриване съдържанието на графичното изображение - чрез подтекст
- Пряко разкриване на съдържанието
- Разкриване на съдържанието чрез различно мащабиране на образния материал
- Образни съставки на композицията: Мащаб, образ, шрифт,цвят, рисунка
- Документални съставки на композицията – фотоси и факсимилета
Литература по темите:
Борисов Б. М. Промишлен дизайн. УНСС, София, 2001
Желева.Мартинс Д. Тектониката като теория на формата и формообразуването. Академично издателство "Проф. Марин Дринов", София, 2000
Паркър Р. С. Професионален дизайн в рекламата. Софпрес, София, 1999
Средства за оценяване:
Практически задачи – 80%
Устен изпит – 20%