ADVB521 Практика: Рекламна академия

Анотация:

Практиката има за цел да срещне студентите с практици в областта на рекламата и медиите.

Ежегодно Нов български университет, заедно с Българската асоциация на рекламодателите (БАР) и Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) организират събитието „Рекламна академия“.

В рамките на академията през първия ден се провеждат лекции и презентации на реални казуси от практиката на водещи рекламодатели и агенции.

През втория и третия ден са предвидени уоркшопове, като студентите се разпределят в екипи и под менторство на практици работят по реални казуси.

През четвъртия ден се провеждат презентации на студентските проекти пред жури от практици, които връщат реална информация по изработените екипни проекти.

прочети още
Реклама

Преподавател(и):

доц. Даниела Кадийска  д-р
доц. Кристиян Постаджиян  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) ще знаят

• Как изучаваното в рамките на лекционните курсове се прилага на практика

2) ще могат

• да планират и провеждат самостоятелно процеси, свързани с развитието на една рекламна и медийна кампания.
Предварителни изисквания:
-

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Практика, практикум

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Споделяне на опит и знания с практици от рекламни агенции и рекламодатели
  2. Практическа екипна работа под ръководството на ментор

Литература по темите:

Заглавия, които се предлагат в библиотеката на НБУ

• Краят на рекламата, каквато я познаваме / Серджо Зийман, София: Фокус, 2004.

Сигнатура: 659 / З-628

• Рекламата каквато е / Димитър Доганов, Ференц Палфи, Варна: Princeps, 1995

Сигнатура: 659 / Д 692

• Словото на гения в рекламата / Дейвид Огилви; Прев. Петър Узунов. София: Locus, 2013. 208 с.

Сигнатура: 659 / О-348

Изповедите на един рекламист / Дейвид Огилви; Прев. от англ. език Димитър Доганов. София: Princeps, 1999. 156 с.

Сигнатура: 659 / О-348

• Холивуд пере най-добре / Жак Сегала; Прев. Вера Джамбазова. София: Ивидим, 2004. 246 с.

Сигнатура: 659 / С 305

• Краят на маркетинга, какъвто го познаваме / Серджо Зийман; Прев. Илиана Гаврилова. София: Locus, 2005. 240 с.

Сигнатура: 339.13 / З-628

• Партизански маркетинг / Джей Левинсън, Джийни Левинсън, Ейми Левинсън; Прев. от англ. език Мария Николова. София: Изток-Запад, 2011. 512 с.

Сигнатура: 339.13 / Л 357

Други издания в тематичната област:

• Въздействие на телевизионната реклама върху вниманието, паметта и преработката на информацията при зрителите / Боян Дуранкев и др. София: Издателски комплекс - УНСС, 2012. 370

Сигнатура: 659 / В 913

• [Двадесет и два] 22 неоспорими закона на рекламата (и кога ги нарушаваме) / Майкъл Нюман; Прев. от англ. език Николай Кръстев. София: Класика и Стил, 2005. 324 с.

Сигнатура: 659 / Н 986

• Десетте Божи заповеди на рекламата / Боб Гарфийлд; Прев. Милко Стоименов. София: Bookmark, 2006. 224 с.

Сигнатура: 659 / Г 238

• Джобна реклама : Основни принципи на рекламната дейност от A до Z / Каролин Маршал; Прев. Камен Каменов. Плевен: ЕА, 2000. 274 с.

Сигнатура: С 659 / М 366

• Ефективна реклама незабавен успех / Брадли Шугарс; Прев. Димитрина Казанкина, Светла Митева. София: Софтпрес, 2006. 320 с.

Сигнатура: 659 / Ш 964

• Интернет рекламата : Мисията възможна / Жюстин Томс. София: Сиела, 2005. 168 с.

Сигнатура: 659 / Т 710

Кешвъртайзинг : 100 тайни от психология на рекламата / Дрю Уитмън; Прев. Весела Венчева - Тодорова. София: Кръгозор, 2009. 208 с.

Сигнатура: 659 / У 435

• Копирайтинг : Съставяне на рекламни и ПР текстове / Кира Иванова. б.м.: Асеневци, 2009. 188 с.

Сигнатура: 659 / И 225

• Маркетинг и реклама за електронни медии, кабелни системи и интернет / Сюзън Истман, Дъглас Фъргюсън, Робърт Клайн. София: Слънце, 2004. 416 с.

Сигнатура: 339.13 / И 945

• Мениджмънт на рекламата / Робер Льодюк; Прев. от фр. ез. Райничка Сисьова-Табакова. София : Ваньо Недков, 2010. 167 с.

Сигнатура: 659 / Л 778

• Направи си сам…маркетинг! : Творчески стратегии в рекламата по време на криза / Невяна Кръстева. София: Авангард Прима, 2009. 222 с.

Сигнатура: 339.13 / К 924

• Потребителско поведение и реклама : Психологически аспекти / Анелия Петрова. София: Делова седмица консулт, 2004. 216 с.

Сигнатура: 330 / П 472

• Правен режим на рекламата в търговската дейност / Рая Колева. Благоевград: [Ираник-М], 2009. 312 с.

Сигнатура: 347.8 / К 781

• Психология на рекламата : Рекламата, НЛП и 25-ият кадър / Вит Ценьов; Прев. от руски език Яна Загорчинова. София: Изток-Запад, 2007. 256 с.

Сигнатура: 659 / Ц 509

• Рекламата и медийните потребители : Публичноправен режим / Райна Николова. София: б.и., 2010. 112 с.

Сигнатура: 347.8 / Н 750

• Секс, еротика, реклама / Албена Павлова. София: Нова звезда, 2013. 256 с.

Сигнатура: 659 / П 132

• Скритата сила на рекламата : Как слабо въвличащата обработка оказва влияние върху начина, по който правим избора си на марки / Робърт Хийт; Прев. Лили Георгиева. София: Програмата Груп, 2004. 144 с.

Сигнатура: 659 / Х 488

• Скритата сила на рекламата : Как слабо въвличащата обработка оказва влияние върху начина, по който правим избора си на марки / Робърт Хийт; Прев. Лили Георгиева. София: Програмата Груп, 2004. 144 с.

Сигнатура: 659 / Х 488

Издания на книжния пазар в тематичната област, които библиотеката към този момент не притежава:

• Бизнес обновяване: как да вземаме правилните решения / Серджо Зийман. София: Locus, 2005

• Добри дела / Филип Котлър, Дейвид Хескил, Нанси Лий. София: Сиела, 2014 (планирана за закупуване)

Подвеждащата реклама / Милен Иванов. София : Сиела, 2012 (планирана за закупуване)

Реклама for Dummies / Гари Р. Дал. София : AlexSoft, 2007. 320 с.

• Рекламата. Къде, кога и как? І Светозар Кръстев.София: Инкоминтелект, 1993

• Насърчаване на продажбите: 10 изпитани техники в маркетинга / Камен Каменов. София:. Кода Системс, 1999;

• Краят на рекламата, каквато я познаваме / Серджо Зийман, София: Фокус, 2004.

• The Radio & Television Commercial (NTC Business Books) / Albert C. Book, Norman D. Cary, Stanley I. Tannenbaum. Ntc Business Books; 3 Sub edition (March 1996). 234 p.

Електронни ресурси на НБУ: Базата данни World Advertising Research Center, която може да се ползва както в локалната мрежа на НБУ, така и извън нея.

• База данни World Advertising Research Center (WARC) предоставя информация за всички аспекти на маркетинга, медиите и комуникациите. Платформата съдържа 45000 статии, казуси, изследователски доклади, статии, новини и резюмета на английски език. Включва проучвания на пазара, прогнозиране на рекламни разходи, профили на големи марки и задълбочени репортажи за събития в бранша.