MODB509 Модни аксесоари - І част
Анотация:
1. Този курс има за цел да запознае студентите с различните видове аксесоари, които допълват и обогатяват дизайнерските облекла.
2. Придобиват се общи знания за историческото развитие на различните видове аксесоари: накити, шапки, чанти, шалове и тн.
3. Правят се дизайнерси разработки по поставени теми.
4. Изработват се в материал: накити, шапки, чанти. /Материалите се осигуряват от НБУ/
Преподавател(и):
Евгения Цанкова д-р
проф. Елена Тодорова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
1. Студентите придобиват знания за историческото развитие на аксесоарите при различните стилове облекла.
2. Развиват умения за проектиране на съвременни аксесоари.
3. Научават се на някои техники за изработване в материал на различни аксесоари.
Предварителни изисквания:
Няма предварителни изисквания
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Упражнения
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Чанти. Исторически преглед.
- Проектиране на чанти по поставена тема.
- Изработване на чанта от текстилен материал.
- Работа по зададена тема.
- Текущо оценяване
- Аксесоари за допълване и променяне на готова дреха: допълнителни яки и колани.
- Проектиране и изработване на колани.
- Работа по зададена тема.
- Текущо оценяване
- Накити от нестандартни материали.
- Поектиране на комплект накити по зададена тема.
- Изработване на комплект накити.
- Изработване на комплект накити.
- Изработване на комплект накити.
- Конферанс
Литература по темите:
Phillips, C., Jevelry from antiguity the present, 2004.
Cartlidge, B., Twentieth-century jewelry, 1985.
Русские ювелирные украшения 16-20 веков
„История костюма – от древности до нового времени” ;
Волфганг Браун, Макс Тилке
Dormer,P. The new jewelry. 1987
Jewelry Design, 2008 daab
Feshion jewellery - catwalk and couture; Maia Adams
Средства за оценяване:
1. Задължително се провежда текущ контрол. Текущият контрол въз основа на активността по време на час се извършва по време на целия семестър. При приключване на всяка тема и творческа разработка се поставя оценка.
2. В края на семестъра се прави общ конферанс на който се поставя окончателна оценка.
3. Цени се най-вече умението на студентите да изразяват собствено виждане по разглеждания проблем.