BAMB636 Икономика на търговията
Анотация:
Целта на курса “Икономика на търговията” е студентите да получат необходимите знания за същността и основните принципи на осъществяване на търговията.
В логическа последователност и обвързаност се изясняват следните основни въпроси: същност на търговската дейност за икономиката на страната, роля на търговията на дребно и търговията на дребно, съвременни търговски формати, роля на материалните, финансовите, информационните и трудовите ресурси в търговията, приходи и разходи в търговията, ефективност на осъществяваната търговска дейност в страната като членка на ЕС.
Преподавател(и):
доц. Надежда Димова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
1) знаят:
*проблемите на икономиката, мениджмънта, логистиката и маркетинга в търговията, организацията и технологията на търговските процеси, характера и особеностите на отделните сектори на търговията и др.;
*същността и организацията на търговските процеси;
*ролята на търговската дейност в цялостните икономически процеси в страната и в ЕС.
2) могат:
*да организират основните процеси от гледна точка на търговската дейност;
*да различават основните функции на търговската дейност;
*да разграничават спецификата на съвременните търговски формати с присъщите им функции.
Предварителни изисквания:
да имат основни познания в областта на маркетинга.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Видове пазари и търговия.
- Фактори, които оказват влияние върху търговията.
- Търговията като субективна човешка дейност.
- Реализация на стоките – проявления и етапи в движението на стоките до потребителите.
- Търговия на едро – същност, функции и значение.
- Търговия на дребно - същност, функции и значение.
- Съвременни търговски формати.
- Ресурсно осигуряване на търговията.
- Материални ресурси в търговията.
- Финансови ресурси в търговията.
- Информационни ресурси в търговията.
- Човешки ресурси в търговията.
- Приходи, разходи и печалба в търговията.
- Ефективност на търговията.
- Обобщение.
Литература по темите:
1.Димова, Н., Конкурентни предимства чрез управление на продажбите в търговията на дребно, „Авангард Прима”,2009
2.Хаджиниколов, Д.,Европейският съюз като глобална търговска сила, ИК "Албатрос",2009
3.Каски, Б.,Вечната игра с нови правила: 23 принципа, които ще променят радикално подхода ви и ще ви донесат бизнес успехи, ИК "Фокус",2009