BAMB636 Икономика на търговията

Анотация:

Целта на курса “Икономика на търговията” е студентите да получат необходимите знания за същността и основните принципи на осъществяване на търговията.

В логическа последователност и обвързаност се изясняват следните основни въпроси: същност на търговската дейност за икономиката на страната, роля на търговията на дребно и търговията на дребно, съвременни търговски формати, роля на материалните, финансовите, информационните и трудовите ресурси в търговията, приходи и разходи в търговията, ефективност на осъществяваната търговска дейност в страната като членка на ЕС.

прочети още
Маркетинг

Преподавател(и):

доц. Надежда Димова  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

1) знаят:

*проблемите на икономиката, мениджмънта, логистиката и маркетинга в търговията, организацията и технологията на търговските процеси, характера и особеностите на отделните сектори на търговията и др.;

*същността и организацията на търговските процеси;

*ролята на търговската дейност в цялостните икономически процеси в страната и в ЕС.

2) могат:

*да организират основните процеси от гледна точка на търговската дейност;

*да различават основните функции на търговската дейност;

*да разграничават спецификата на съвременните търговски формати с присъщите им функции.


Предварителни изисквания:
да имат основни познания в областта на маркетинга.

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Видове пазари и търговия.
  2. Фактори, които оказват влияние върху търговията.
  3. Търговията като субективна човешка дейност.
  4. Реализация на стоките – проявления и етапи в движението на стоките до потребителите.
  5. Търговия на едро – същност, функции и значение.
  6. Търговия на дребно - същност, функции и значение.
  7. Съвременни търговски формати.
  8. Ресурсно осигуряване на търговията.
  9. Материални ресурси в търговията.
  10. Финансови ресурси в търговията.
  11. Информационни ресурси в търговията.
  12. Човешки ресурси в търговията.
  13. Приходи, разходи и печалба в търговията.
  14. Ефективност на търговията.
  15. Обобщение.

Литература по темите:

1.Димова, Н., Конкурентни предимства чрез управление на продажбите в търговията на дребно, „Авангард Прима”,2009

2.Хаджиниколов, Д.,Европейският съюз като глобална търговска сила, ИК "Албатрос",2009

3.Каски, Б.,Вечната игра с нови правила: 23 принципа, които ще променят радикално подхода ви и ще ви донесат бизнес успехи, ИК "Фокус",2009