ESPB318 Практически испански език
Анотация:
Курсът се състои от 90 академични часа и е едносеместриален. Включва както семинари, така и практически занятия. Предполага различни форми на учебна работа: пленум, фронтална работа на преподавателя с цялата група; работа по двойки и в малки групи, самостоятелна работа. Основната цел на курса е успешното усвояване на испански език на ниво В1.1 (основна автономна компетентност), според общоприетите нива за владеене на език от препоръчителната единна рамка на Съвета на Европа и достигане до ниво за преминаване в курс ООLE 440 (ІV ниво, В1.2). Тази цел предполага:
разширяване и обогатяване на езиковите знания и речевите умения, придобити в курс ESPB217 и ESPB213;
развиване на лингвистичната и социо-комуникативната компетенции на обучаваните, позволяващи общуване на испански език в ежедневието, в личния живот и професионалната сфера, при пътуване в страната, където се говори съответния език;
усвояване на стратегии за успешна устна и писмена комуникация на испански език в често срещани ситуации при ежедневно или професионално общуване;
развиване на писмени и речеви умения, свързани с описанието на личен опит, надежди и амбиции, предаването на случка или сюжет на книга или филм и изказването на мнение по теми от личен характер и такива, свързани с ежедневието или с актуални събития.
Преподавател(и):
преп. Валентина Славова
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Необходимата лингвистична компетентност (граматична, лексикална, фонетична), отговарящ на равнище В1.1 по езиковата рамка на Съвета на Европа.
2) могат:
• При слушане да разбират информация и аргументация по познати теми, когато се използва ясен книжовен език; да схванат основната информация от радио- и телевизионни предавания на актуални теми или по въпроси от личен и професионален характер
• При четене да разбират текстове, съдържащи предимно често употребявана всекидневна и професионална лексика; да разбират описания на събития, чувства и желания в лична кореспонденция.
• При диалогична реч да участват без предварителна подготовка в разговори на познати теми от личен характер или свързани с ежедневието, актуални събития и професионална насоченост.
• При монологична реч, да описват преживявания и събития, свои планове, надежди и цели; да изразяват и аргументират мнението си; да разказват случки и събития, сюжета на книга или филм, както и да описват своите впечатления.
• При писане да съставят свързан и аргументиран текст на теми, които са им познати или ги интересуват; да водят лична кореспонденция, като описват събития и впечатления.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения
• Успешно да са завършили курс ESPB217 и ESPB213 или да притежават знания и умения, съответстващи на ниво А2 от езиковата рамка на СЕ.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Испански
Теми, които се разглеждат в курса:
- Ежедневни занимания и свободно време. Преговор на сегашно, минало и бъдеще време. Да опознаем другите. Хулия ми е симпатична.
- Възвратни глаголи – преговор. Испанска глаголна система. Организиране на писмена реч по параграфи. Упражнения за самооценяване
- Да поговорим за транспорта. Как отиваш на работа? На гарата. Минало предварително време. Описание на дома. Упражнения за самооценяване.
- Тест 1
- Приятели. Описание на хора и характери. Роднински връзки Подчинително наклонение.Употреба наподчинително наклонение в подчинени относителни изречения.
- Даване и получаване на съвети. Упражнения за самооценяване върху подчинително наклонение.
- Минало. Глаголни перифрази. Минал план на глаголната система. Упражнения за самооценяване.
- Междинен тест
- Лични проблеми. Съжителство на няколко поколения. Изразяване на чувства. Упражнение.
- Откога не сме се виждали! Глаголни перифрази. Да поговорим за миналото. Упражнения за самооценяване.
- Образованието преди и сега. Основни механизми на словообразуване. Упражнение.
- Защо съм вегетарианец? Лексика свързана с храненето. Употреба на подчинително наклонение в подчинени изречения за цел.
- Лексика, свързана с човешкото тяло и здравето. Културни паралели: Куба
- Екология. Изразяване на мнение. Изразяване на чувства. Подчинено наклонение след глаголи, изразяващи чувства.
- Чудесата на модерния свят. Подчинително наклонение след глаголи, изразяващи психични и интелектуални оценки. Писмо до редакцията на вестник
- Общ преговор и подготовка за финален тест
- Финален тест и устно изпитване
Литература по темите:
• Основна:
- CASTRO VIÚDEZ Francisca, ÁLVAREZ PIÑEIRO Mercedes, ROBERTO DIEZ Ignacio, SARDINERO FRANCO Carmen; Español en marcha 3, SGEL, Md, 2007;
• Допълнителна:
- Янева, Д. и Мичев, Ст.; Испанско-български речник; Везни-4, София, 2001;
- Янева, Д. и Мичев, Ст.;Практическа испанска граматика; Везни-4, София, 2006;
- «Prisma» Nivel B1.Avanza, EDINUMEN, Madrid, 2004;
- «Nuevo Ven» 4, изд. EDELSA, Madrid, 2005.
• Допълнителна литература:
Учебни материали в Moodle