ESPB318 Практически испански език

Анотация:

Курсът се състои от 90 академични часа и е едносеместриален. Включва както семинари, така и практически занятия. Предполага различни форми на учебна работа: пленум, фронтална работа на преподавателя с цялата група; работа по двойки и в малки групи, самостоятелна работа. Основната цел на курса е успешното усвояване на испански език на ниво В1.1 (основна автономна компетентност), според общоприетите нива за владеене на език от препоръчителната единна рамка на Съвета на Европа и достигане до ниво за преминаване в курс ООLE 440 (ІV ниво, В1.2). Тази цел предполага:

 разширяване и обогатяване на езиковите знания и речевите умения, придобити в курс ESPB217 и ESPB213;

  развиване на лингвистичната и социо-комуникативната компетенции на обучаваните, позволяващи общуване на испански език в ежедневието, в личния живот и професионалната сфера, при пътуване в страната, където се говори съответния език;

 усвояване на стратегии за успешна устна и писмена комуникация на испански език в често срещани ситуации при ежедневно или професионално общуване;

 развиване на писмени и речеви умения, свързани с описанието на личен опит, надежди и амбиции, предаването на случка или сюжет на книга или филм и изказването на мнение по теми от личен характер и такива, свързани с ежедневието или с актуални събития.

прочети още
Испанистика (с втори чужд език английски)

Преподавател(и):

преп. Валентина Славова  

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• Необходимата лингвистична компетентност (граматична, лексикална, фонетична), отговарящ на равнище В1.1 по езиковата рамка на Съвета на Европа.

2) могат:

• При слушане да разбират информация и аргументация по познати теми, когато се използва ясен книжовен език; да схванат основната информация от радио- и телевизионни предавания на актуални теми или по въпроси от личен и професионален характер

• При четене да разбират текстове, съдържащи предимно често употребявана всекидневна и професионална лексика; да разбират описания на събития, чувства и желания в лична кореспонденция.

• При диалогична реч да участват без предварителна подготовка в разговори на познати теми от личен характер или свързани с ежедневието, актуални събития и професионална насоченост.

• При монологична реч, да описват преживявания и събития, свои планове, надежди и цели; да изразяват и аргументират мнението си; да разказват случки и събития, сюжета на книга или филм, както и да описват своите впечатления.

• При писане да съставят свързан и аргументиран текст на теми, които са им познати или ги интересуват; да водят лична кореспонденция, като описват събития и впечатления.


Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения

• Успешно да са завършили курс ESPB217 и ESPB213 или да притежават знания и умения, съответстващи на ниво А2 от езиковата рамка на СЕ.



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Испански

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Ежедневни занимания и свободно време. Преговор на сегашно, минало и бъдеще време. Да опознаем другите. Хулия ми е симпатична.
  2. Възвратни глаголи – преговор. Испанска глаголна система. Организиране на писмена реч по параграфи. Упражнения за самооценяване
  3. Да поговорим за транспорта. Как отиваш на работа? На гарата. Минало предварително време. Описание на дома. Упражнения за самооценяване.
  4. Тест 1
  5. Приятели. Описание на хора и характери. Роднински връзки Подчинително наклонение.Употреба наподчинително наклонение в подчинени относителни изречения.
  6. Даване и получаване на съвети. Упражнения за самооценяване върху подчинително наклонение.
  7. Минало. Глаголни перифрази. Минал план на глаголната система. Упражнения за самооценяване.
  8. Междинен тест
  9. Лични проблеми. Съжителство на няколко поколения. Изразяване на чувства. Упражнение.
  10. Откога не сме се виждали! Глаголни перифрази. Да поговорим за миналото. Упражнения за самооценяване.
  11. Образованието преди и сега. Основни механизми на словообразуване. Упражнение.
  12. Защо съм вегетарианец? Лексика свързана с храненето. Употреба на подчинително наклонение в подчинени изречения за цел.
  13. Лексика, свързана с човешкото тяло и здравето. Културни паралели: Куба
  14. Екология. Изразяване на мнение. Изразяване на чувства. Подчинено наклонение след глаголи, изразяващи чувства.
  15. Чудесата на модерния свят. Подчинително наклонение след глаголи, изразяващи психични и интелектуални оценки. Писмо до редакцията на вестник
  16. Общ преговор и подготовка за финален тест
  17. Финален тест и устно изпитване

Литература по темите:

• Основна:

- CASTRO VIÚDEZ Francisca, ÁLVAREZ PIÑEIRO Mercedes, ROBERTO DIEZ Ignacio, SARDINERO FRANCO Carmen; Español en marcha 3, SGEL, Md, 2007;

• Допълнителна:

- Янева, Д. и Мичев, Ст.; Испанско-български речник; Везни-4, София, 2001;

- Янева, Д. и Мичев, Ст.;Практическа испанска граматика; Везни-4, София, 2006;

- «Prisma» Nivel B1.Avanza, EDINUMEN, Madrid, 2004;

- «Nuevo Ven» 4, изд. EDELSA, Madrid, 2005.

• Допълнителна литература:

Учебни материали в Moodle