ESPB303 Втори чужд език (испански)

Анотация:

Курсът се състои от 90 академични часа и включва различни форми на учебна работа:

• работа с учебна система, отговаряща на входното ниво на студентите и съобразена с равнищата на владеене на чужд език според езиковата рамка на Съвета на Европа;

• работа с учебни и автентични текстове;

• работа с речник;

• работа по двойки и групи (диалози, симулации и др.);

• самостоятелна работа - протича успоредно с аудиторната и включва: четене на текст с речник, изпълнение на практически задачи, семестриални домашни работи

Курсът има за цел усвояване, задълбочаване и систематизиране на знанията и уменията на студентите, предвидени в лингвистичната, прагматичната и социокултурната компетентност за равнище А1 според езиковата рамка на Съвета на Европа.

прочети още
Мениджмънт на екскурзоводството и туристическа анимация (професионален бакалавър)

Преподавател(и):

гл. ас. Станимир Мичев  
доц. Венета Сиракова  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят и са усвоили:

• необходимата лингвистична компетентност (граматична, лексикална, фонетична), отговарящ на равнище А1 по езиковата рамка на Съвета на Европа.

• необходимата прагматична компетентност, отговарящ на равнище А1 по езиковата рамка на Съвета на Европа.

2) могат:

• при слушане да разбират познати думи и основни изрази, свързани с тях, семейство им и неговото обкръжение, когато се говори бавно и ясно.

• при четене да разбират познати имена, думи и прости изречения, като надписи върху табели, плакати, каталози и т. н.

• при диалогична реч да общуват с елементарни, при условие че събеседникът е готов да повтори казаното по-бавно или да го изрази по друг начин и да им помогне в намирането на точни думи и изрази; да задават и да отговарят на най-прости въпроси при непосредствена необходимост или позната лексика.

• при монологична реч да използват прости изрази и изречения, за да опишат мястото, където живеят и хората, които познават; могат да свързват изрази по елементарен начин, за да описват преживявания и събития, свои планове, надежди, цели.

• при писане могат да напишат кратък текст за пощенска картичка; да попълнят името , националността, адреса си или други лични данни във формуляри т. н.


Предварителни изисквания:
Няма предварителни изисквания.

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Испански

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Представяне на лични данни. Поздрав, запознаване. Произход, националност, възраст. Електронен адрес. Попълване на визитка с лични данни.Професия.
  2. Искане на информация за непознат предмет. Посочване на местоположението на лица и предмети. Изразяване на принадлежност.
  3. Искане и даване на информация за състоянието на човек. практическо занимание писание на външен вид на човек. Характер на човек. Качество на предмети.
  4. Описание на жилище. Мебели. Домакински уреди.
  5. Роднински връзки. практическо занимание. Преговор.
  6. Изразяване на действия, извършващи се в момента на говоренето. Ежедневни дейности. Дневен график.
  7. Храни. Напитки. Хранителни продукти. В ресторанта.
  8. Изразяване на бъдещи намерения. Транспортни средства и пътувания.
  9. Искане и даване на информация за часа. Честота на извършване на действие. Ежедневни и обичайни дейности. Възвратни глаголи.
  10. Времето. Дата и час. Посоките на света. Упражнения и самооценяване. Дните на седмицата. Месеците на годината. Сезоните. Изразяване на предпочитание. Изразяване на мнение.
  11. Изразяване на минало действие в период от време, незавършил в момента на говоренето.
  12. Почивка и ваканция. Изразяване на бъдещи действия. Предсказване на бъдещето. Изразяване на изпълнимо условие.Преговор.

Литература по темите:

Основна:

- Янева, Д., Мичев, Ст., Сиракова, В.; Paso a paso A1+; Везни-4, София, 2009;

Допълнителна:

- Янева, Д. и Мичев, Ст.; Испанско-български речник; Везни-4, София, 2001;

- Янева, Д. и Мичев, Ст.;Практическа испанска граматика; Везни-4, София, 2006.