MBAM671 Организационни структури в туризма

Анотация:

Учебното съдържание определя съвкупността от знания, умения, навици и нагласи, които студентите трябва да придобият в процеса на обучението по организационните структури в туризма. При подбора на темите и тяхното систематизиране е взета под внимание логиката на съвременното развитие на туризма и опита, придобит в обществената практика. На тази основа в програмата са включени теми, свързани с типологизацията на структурите в туризма. Намерили са място научните знания за кадровото управление и комуникацията в туристическите сдружения. В самостоятелна тема са разгледани организационните въпроси, свързани с държавните, стопанските и нестопанските структури. Обхванати са и международните туристически организации. Засегнати са и въпросите за международните туристически борси и международните правни източници в туризма.

Задачите, които се решават с обучението по организационни структури в туризма са овладяване от студентите на характерните за тази учебна дисциплина теоретични знания и практически умения, способност за адаптивност в съответствие с изменящите се условия на работа, придобиване на умения за самостоятелна работа и за работа в екип, мобилност и сравнимост на получените знания и придобитите от тях способности.

прочети още
Мениджмънт на туристическия бизнес

Преподавател(и):

доц. Еленита Великова  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• структурните компоненти и основните функции на организациите в туризма;

• държавните структури в туризма;

• стопанските и нестопанските структури в България;

• международните туристически организации;

• международните туристически борси.

2) могат:

• установяване на правилната форма на организация в туризма;

• защита на правата в международен аспект;

• организация на туристически борси.


Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:

• Студентите трябва да имат подготовка, осигурена от обучението в началните курсове по дисциплините “Маркетинг”, “Търговия”, “Основи на управлението” и “Икономика на предприятието”.



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. ТИПОЛОГИЗАЦИЯ НА СТРУКТУРИТЕ В ТУРИЗМА Експликации и терминологични уточнения. Кадрово управление в туристическите сдружения. Комуникации с участниците в туристическите сдружения.
  2. ТУРИСТИЧЕСКИ ОРГАНИЗАЦИИ В БЪЛГАРИЯ Държавни структури. Стопански структури. Нестопански структури.
  3. МЕЖДУНАРОДНИ ТУРИСТИЧЕСКИ ОРГАНИЗАЦИИ Световна организация по туризъм. Световна асоциация на пътническите агенции. Световна федерация на асоциациите на туристическите агенции. Европейска комисия по туризъм. Международен туристически съюз. Международна академия по туризъм. Международна асоциация на хотелиерите и ресторантьорите.
  4. РЕГИОНАЛНИ ТУРИСТИЧЕСКИ ОРГАНИЗАЦИИ Африканска туристическа организация. Балтийска комисия по туризъм. Европейска група по туризъм. Междуарабски съюз на хотелите и туризма. Конфедерация на туристическите организации от Латинска Америка. Организация на американските туристически агенции.
  5. МЕЖДУНАРОДНИ ТУРИСТИЧЕСКИ БОРСИ Международна туристическа борса – Берлин. Световен туристически пазар – Лондон. Британски панаир на туризма. Международен пазар за луксозни пътувания. Международно изложение за туризъм и пътувания MITT – Москва и др.
  6. МЕЖДУНАРОДНИ ПРАВНИ ИЗТОЧНИЦИ В ТУРИЗМА Декларация за туризма. Монреалска декларация. Туристическа харта. Манилска декларация за социалното въздействие на туризма. Правила за предоставяне на хотелиерски услуги. Авиационен кодекс. Франкфуртска таблица за намаляване на цените при пътуване.

Литература по темите:

1. Основна:

• Рибов, М., Организационни структури в туризма, Нова звезда, С., 2004.

• Великова, Е., Лекционен курс по организационни структури в туризма.

• ПАУНОВ, М., Организационна култура, Стопанство, София, 2005.

2. Допълнителна:

• Рибов, М. и кол., Конкурентни стратегии в туризма, Тракия-М, София, 2005.

• Рибов, М. и кол., Туризмът в ерата на развлекателната индустрия, Тракия-М, София, 2008.

• Великова, Е., Организационни структури за индивидуализиране на обслужването в туризма, Авангард Прима, София, 2008.

Средства за оценяване:

ТЕСТ 50%

ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА 30%

УСТЕН ИЗПИТ 20%