MBAM677 Реинжинеринг на процесите в туризма
Анотация:
курсът е специфично насочен към създаване на познания за основните компетенции в областта на реинженеринга в туризма;
• за целта ще бъдат разгледани и дефинирани основните понятия и дефиниции, свързани с организационната ефективност и преструктуриране на основните процеси на всички равнища – организации, функционални направления, дейности и процеси;
• студентите ще бъдат запознати с процесите на реконструиране в туристическия сектор – хотелиерство, ресторантьорство и посредническа дейност с цел оптимизиране на обслужването ;
• ще се анализират критичните процеси в туристическата фирма с цел подобряване на ефективността на туристическата дейност;
• крайната цел е студентите да са в състояние да прилагат получените общотеоретични и специализирани знания при осъществяването на туристически управленски дейности и оптимизиране на процесите в туристическата фирма чрез подобряване на критичните измерения – разходи, качество, услуги и бързина на обслужване.
![Мениджмънт на туристическия бизнес](ProgramIMG/noimg.jpg)
Преподавател(и):
доц. Милена Караилиева д-р
Описание на курса:
Компетенции:
КОМПЕТЕНЦИИ:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• основни понятия и дефиниции в реинженеринга на процесите в туризма;
• предпоставки за възникване на реинженеринга на процесите в туризма;
• изисквания на реинженеринга;
• модели и механизми за преструктуриране на отделните фази на цикъла на управление на туристическия продукт;
• методи на реинжеренеринга;
• резултати от реинженеринга;
• анализ и избор на процес за реорганизация и реконструиране;
• създаване на реинженеринг организация;
• проектиране на реинженеринг процеса;
• внедряване на реинженеринг промените.
2) могат:
• да познават същността, обхвата и съвременните възгледи на реинженеринга в туризма;
• да познават изискванията, методите и предпоставките за внедряване на реинженеринг промени;
• да анализират процесите в туристическата фирма;
• да мотивират избора на критичен процес за реконструиране;
• да създават реинженеринг организация в турристическата фирма – хотелиерска, ресторантьорска или туроператорска
• да определят потребностите от внедряване на радикални промени;
• да могат да препроектират основните процеси;
• да са в състояние да внедрят промените в резултат на реинженеринга;
• да прилагат получените общотеоретични и тясноспециализирани знания при осъществяването на управленски дейности в туризма.
Предварителни изисквания:
ПРЕДВАРИТЕЛНИ ИЗИСКВАНИЯ:
Студентите да имат знания и/или умения:
• Да познават основните понятия и дефиниции в сферата на туризма
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Въведение в реинженеринга на процесите в туризма – терминологични уточнения.
- Същност, обхват и съвременни възгледи на реинженеринга в туризма.
- Реинженеринг концепцията в туризма.
- Предпоставки, обуславящи необходимостта от реинженеринг на организацията на работата или процесите в туристическата фирма.
- Дейности по реинженеринг на процесите в туризма. Проектиране и анализ на организационните структури, работните места и процесите в туристическата дейност.
- Изисквания, методология и технология на реинженеринг на процесите в туризма.
- Разработване и внедряване на реинженеринг проект в туризма.
- по избор процес или продукт Практическо задание: Разработване на проект за реинженеринг на хотелиерската дейност Практическо задание: Разработване на проект за реинженеринг на ресторантьорската дейност Практическо задание: Разработване на проект за реинженеринг на туроператорската дейност Практическо задание: Разработване на проект за реинженеринг на турагентската дейност
Литература по темите:
Караилиева, М. и колектив М.Рибов, С. Милева, П. Димитров, И. Комитски, Г.Колев, Й. Попниколова “Туризъм без граници - Реинженеринг и управление на риска в туризма, Изд. “Нова звезда”, С., 2004
Средства за оценяване:
Тест 50 %
Практическа задача 50