MBAM675 Публични отношения и политики в туризма
Анотация:
Курсът има за цел да запознае студентите с институционалната и правна рамка в областта на международния туризъм; ролята на институциите и НПО в международната и национална туристическа политика, в регионалното развитие, както и да разкрие спецификата на туристическите информационни центрове (ТИЦ) за нуждите на туризма; детайлно запознаване с дейностите на Световната организация по туризъм (СОТ).
Преподавател(и):
доц. Ангел Георгиев д-р
доц. Юлиана Василева д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
- институционалната рамка в България и ролята на неправителствените организации в националната и международната туристическа политика. Познават добре структурата, ролята и основните дейности и проекти на водещите продуктови и браншови НПО в областта на туризма;
- ролята и функциите на институциите на национално, регионално и локално равнище, както и със спецификата на ТИЦ.
2) могат:
- да работят аналитично, да участват в изготвянето на експертни оценки и становища по въпроси, свързани с публичните отношения и политики в туризма;
- да участват в разработването на проекти и стратегически документи в областта на туризма.
Предварителни изисквания:
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Публичните политики и отношения: синтез между теорията и практиката Публичните отношения в икономиката и туризма
- Инструменти и механизми на публичните отношения: публична и бизнес среда
- Публично-частно партньорство в туризма. Концесионни отношения и политики Обществените поръчки като инструмент на публичността
- Регионалните публични отношения в туризма: туристическите клъстери Публичната оценка на предприемачеството в туризма
- Фактори и условия за развитие на политиките и отношенията в туризма Околната среда и нейното публично потребление в туризма
- Влияние на глобализацията върху отношенията и политиките в туризма Чуждестранните инвестиции и коорпериране в туризма
- Семинар I част Публични политики в туризма: сравнителни изследвания Семинар II част Тенденции и приоритети на политиките по туризъм
Литература по темите:
Основна:
• Хаджичонева Ю. (2019). Лекционни материали по курса
• Нешков М. (2012). Туристическа политика (Исторически трансформации, съвременно състояние и насоки за развитие в България). Варна: Наука и икономика
• Рибов М. и др. (2010). Туристическа политика. Първо изд. София: Тракия-М
• Михайлов М. (2015). Стратегическо управление на туризма. София: НБУ
Допълнителна:
• Станкова М. (2010). Осигуряване на устойчив туризъм в туристическата дестинация. Благоевград: УИ Неофит Рилски
• Рибов М. и др. (2005). Стратегическият избор в туризма. София: Тракия-М
• Алексиева С. Съст. и ред. (2011). Туризмът – предизвикателства в условията на икономическа криза. Сборник статии. София: НБУ