MBAM675 Публични отношения и политики в туризма

Анотация:

Курсът има за цел да запознае студентите с институционалната и правна рамка в областта на международния туризъм; ролята на институциите и НПО в международната и национална туристическа политика, в регионалното развитие, както и да разкрие спецификата на туристическите информационни центрове (ТИЦ) за нуждите на туризма; детайлно запознаване с дейностите на Световната организация по туризъм (СОТ).

прочети още
Мениджмънт на туристическия бизнес

Преподавател(и):

доц. Ангел Георгиев  д-р
доц. Юлиана Василева  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

- институционалната рамка в България и ролята на неправителствените организации в националната и международната туристическа политика. Познават добре структурата, ролята и основните дейности и проекти на водещите продуктови и браншови НПО в областта на туризма;

- ролята и функциите на институциите на национално, регионално и локално равнище, както и със спецификата на ТИЦ.

2) могат:

- да работят аналитично, да участват в изготвянето на експертни оценки и становища по въпроси, свързани с публичните отношения и политики в туризма;

- да участват в разработването на проекти и стратегически документи в областта на туризма.


Предварителни изисквания:


Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Публичните политики и отношения: синтез между теорията и практиката Публичните отношения в икономиката и туризма
  2. Инструменти и механизми на публичните отношения: публична и бизнес среда
  3. Публично-частно партньорство в туризма. Концесионни отношения и политики Обществените поръчки като инструмент на публичността
  4. Регионалните публични отношения в туризма: туристическите клъстери Публичната оценка на предприемачеството в туризма
  5. Фактори и условия за развитие на политиките и отношенията в туризма Околната среда и нейното публично потребление в туризма
  6. Влияние на глобализацията върху отношенията и политиките в туризма Чуждестранните инвестиции и коорпериране в туризма
  7. Семинар I част Публични политики в туризма: сравнителни изследвания Семинар II част Тенденции и приоритети на политиките по туризъм

Литература по темите:

Основна:

• Хаджичонева Ю. (2019). Лекционни материали по курса

• Нешков М. (2012). Туристическа политика (Исторически трансформации, съвременно състояние и насоки за развитие в България). Варна: Наука и икономика

• Рибов М. и др. (2010). Туристическа политика. Първо изд. София: Тракия-М

• Михайлов М. (2015). Стратегическо управление на туризма. София: НБУ

Допълнителна:

• Станкова М. (2010). Осигуряване на устойчив туризъм в туристическата дестинация. Благоевград: УИ Неофит Рилски

• Рибов М. и др. (2005). Стратегическият избор в туризма. София: Тракия-М

• Алексиева С. Съст. и ред. (2011). Туризмът – предизвикателства в условията на икономическа криза. Сборник статии. София: НБУ