MBAM669 Туристически алианси

Анотация:

Учебната дисциплина “Туристически алианси” е ориентирана към изясняване на теоретичните основи и предпоставките за възникване на стратегическите алианси в туризма. Тя цели преди всичко да запознае студентите с типологизацията, спецификите и формите на обединяване на туристическите предприятия по различни критерии. Специално внимание се отделя на глобалния подход към проблематиката на алиансите в международния туризъм, както и на тенденциите за дестинация България и функциониращите по територията й туристически предприятия.

прочети още
Мениджмънт на туристическия бизнес

Преподавател(и):

доц. Еленита Великова  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• Особеностите на туристическите алианси;

• Законодателни ограничения при формирането на туристическите алианси

• Влиянието на туристическите алианси в съвременната корпоративна среда

2) могат:

• Да определят основната форма на създаване на туристически алианс

• Да познават тенденциите при формирането на туристическите алианси

• Да извличат полза от формирането на алианси в туризма


Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:

• Студентите трябва да имат подготовка, осигурена от обучението в началните курсове по дисциплините “Маркетинг”, “Търговия”, “Основи на управлението” и “Икономика на предприятието”.



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Същност и характеристика на туристическите алианси
  2. Законодателни ограничения при формирането на туристическите алианси
  3. Историческо развитие на туристическите алианси
  4. Съвременно състояние на туристическите алианси
  5. Особености на туристическите алианси
  6. Влияние на туристическите алианси
  7. Тенденции в развитието на туристическите алианси
  8. Видове туристически алианси

Литература по темите:

1. Основна:

• Великова, Ел., Стратегически алианси в туризма, Авангард Прима, С., 2012.

• Рибов, М., Ел. Великова, и кол., Стратегическият избор в туризма, Тракия-М, С., 2005.

2. Допълнителна:

• Bennett, M. (1997). Strategic alliances in the world airline industry. Progress in Tourism and Hospitality Research, 3(3).

• Berg, S., J. Duncan, P. Friedman, Joint Venture Strategies and Corporate Innovation, Oelgeschlager, 1982.

• Chathoth, P., M. Olsen, (2003). Strategic alliances: A hospitality industry perspective. International Journal of Hospitality Management, 22(4)

• Child, J., D. Faulkner, (1998). Strategies of Cooperation: Managing Alliances, Networks, and Joint Ventures, Oxford, New York: Oxford University Press.

• Collins, T., T. Doorley, Stratecig Alliances, InterEditions. 1992.

Средства за оценяване:

ТЕСТ 50%

ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА 30%

УСТЕН ИЗПИТ 20%