MBAM603 Квалиметрия и конкурентоспособност на туристическия продукт

Анотация:

Чрез тази дисциплина се цели придобиване на знания у студентите в областта на теорията на квалиметрията, прилаганата при нея система от критерии и показатели, методи за измерване и оценка, и специфичните изисквания, предявявани към тях при качеството на трудовите дейности, стоките и услугите в сферата на туризма. Специално внимание е отделено на критериите, показателите и методите за оценка на конкурентоспособността на туристическия продукт.

прочети още
Мениджмънт на туристическия бизнес

Преподавател(и):

проф. Манол Рибов  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• Да прилагат квалиметрията в туроператорската, агентска, хотелиерска и ресторантьорска дейност

2) могат:

• Да оценяват количествено качеството на туристическия продукт


Предварителни изисквания:
Няма

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Към въпроса за квалиметричната оценка
  2. Теории на квалиметрията
  3. Системи от критерии и показатели
  4. Прилагане методи за измерване
  5. Прилагане методи за оценка
  6. Изисквания, критерии и показатели и методи за оценка на качеството на трудовите дейности
  7. Изисквания, критерии и показатели и методи за оценка на качеството на услугите
  8. Изисквания, критерии и показатели и методи за оценка на качеството на стоките
  9. Възникване и развитие на теорията за конкуренцията
  10. Конкурентоспособност и конкурентно предимство
  11. Параметрична и функционална конкурентоспособност
  12. Изисквания, критерии и показатели за оценка на конкурентоспособността на туристическия продукт
  13. Методи за измерване на конкурентоспособността на туристическия продукт
  14. Методи за оценка на конкурентоспособността на туристическия продукт
  15. Тенденции в развитието на теориите за квалиметрията и теориите за конкуренцията

Литература по темите:

• Рибов М., Квалитология на продукта, С., УИ Стопанство, 1992, 327 с.

• Рибов М., Туризмът в ерата на качеството, С., Тракия – М, 2003, 720 с.

• Рибов М., Управление на конкурентоспособността в туризма, С., Тракия М., 2004, 720 с.

• Рибов М., Конкурентни предимства в туризма, С., Тракия М., 2001, 1005 с.

Средства за оценяване:

ТЕКУЩО ОЦЕНЯВАНЕ:

ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ - 50%

ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА - 50%

ТЕКУЩО ОЦЕНЯВАНЕ:

ТЕСТ - 50%

ПИСМЕНО ИЗЛОЖЕНИЕ - 50%