MBAM603 Квалиметрия и конкурентоспособност на туристическия продукт
Анотация:
Чрез тази дисциплина се цели придобиване на знания у студентите в областта на теорията на квалиметрията, прилаганата при нея система от критерии и показатели, методи за измерване и оценка, и специфичните изисквания, предявявани към тях при качеството на трудовите дейности, стоките и услугите в сферата на туризма. Специално внимание е отделено на критериите, показателите и методите за оценка на конкурентоспособността на туристическия продукт.
Преподавател(и):
проф. Манол Рибов д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Да прилагат квалиметрията в туроператорската, агентска, хотелиерска и ресторантьорска дейност
2) могат:
• Да оценяват количествено качеството на туристическия продукт
Предварителни изисквания:
Няма
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Към въпроса за квалиметричната оценка
- Теории на квалиметрията
- Системи от критерии и показатели
- Прилагане методи за измерване
- Прилагане методи за оценка
- Изисквания, критерии и показатели и методи за оценка на качеството на трудовите дейности
- Изисквания, критерии и показатели и методи за оценка на качеството на услугите
- Изисквания, критерии и показатели и методи за оценка на качеството на стоките
- Възникване и развитие на теорията за конкуренцията
- Конкурентоспособност и конкурентно предимство
- Параметрична и функционална конкурентоспособност
- Изисквания, критерии и показатели за оценка на конкурентоспособността на туристическия продукт
- Методи за измерване на конкурентоспособността на туристическия продукт
- Методи за оценка на конкурентоспособността на туристическия продукт
- Тенденции в развитието на теориите за квалиметрията и теориите за конкуренцията
Литература по темите:
• Рибов М., Квалитология на продукта, С., УИ Стопанство, 1992, 327 с.
• Рибов М., Туризмът в ерата на качеството, С., Тракия – М, 2003, 720 с.
• Рибов М., Управление на конкурентоспособността в туризма, С., Тракия М., 2004, 720 с.
• Рибов М., Конкурентни предимства в туризма, С., Тракия М., 2001, 1005 с.
Средства за оценяване:
ТЕКУЩО ОЦЕНЯВАНЕ:
ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ - 50%
ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА - 50%
ТЕКУЩО ОЦЕНЯВАНЕ:
ТЕСТ - 50%
ПИСМЕНО ИЗЛОЖЕНИЕ - 50%