SEMM744 Културен брандинг
Анотация:
This course concerns the actual theories and trends in cultural branding. By introducing the fundamental theoretical models and case studies available in the practice of the most recognizable and successful brands the students will know one of the most modern concepts in brand management that covers the relationship between contemporary culture, marketing strategies and consumer behavior. Brands which are trendsetters in product and communication management are not far from both everyday needs of the consumers of today and general socio-economic processes in one or more markets around the globe. Good practices of Starbucks, Corona, Harley-Davidson and Coca-Cola make visible some nuances disclosing the origin of their market leadership. Part of the topics in the curriculum is connected with the activities in the so called lifestyle marketing as well as the brands performance in pop-culture – movies, music, print issues, special events, etc.
Курсът разглежда актуалните теории и тенденции в културния брандинг. Чрез запознаване с основните теоретични модели и практически казуси от света на най-разпознаваемите и успешни търговски марки студентите ще се запознаят с една от най-новите концепции в бранд мениджмънта, касаеща връзката между съвременната култура, маркетинг стратегиите и потребителското поведение. Брандовете, които задават тенденции в професията на управлението на продукти и комуникацията не са далеч както от ежедневните нужди на съвременния потребител, така и от цели социално-икономически процеси на един или няколко пазара. Практиките при Starbucks, Corona, Harley-Davidson и Coca-Cola правят видими ключови нюанси за установяването на пазарното им лидерство. Част от материята, засегната в курса, е свързана с активностите в т. нар. лайфстайл маркетинг, както и проявленията на марките в попкултурата – филми, музика, печатни издания, специални събития и т.н.
Преподавател(и):
гл. ас. Владимир Маринов д-р
гл. ас. Димитър Трендафилов д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• кои са основните теории и методи в културния брандинг
• как да прилагат успешно културните стратегии в брандинга
2) могат:
• да анализират пазара на митове и културните тенденции
да съставят културна стратегия
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
• знания по маркетинг и реклама;
• поне един курс „Семиотични изследвания на търговската марка” от програмната схема на МП „Реклама и бранд мениджмънт” за І и ІІ семестър
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Английски
Теми, които се разглеждат в курса:
- Какво е култура? Увод в културния брандинг и семиотичните му измерения
- Социология на брандинга в постмодерни условия: теорията за културното обновяване и моделът на културните стратегии
- Lifestyle култури и културни кодове – как брандове се превръщат в икони
- „Starbucks” и U.S. култура на кафето: революция и консерватизъм
- Културните митове: съсловни и общи контексти на културния брандинг
- Бирени брандове и бирена култура: "Шуменско", "Старопрамен" и "Загорка"
- Брандинг в културния туризъм: проект (първа част - лекции).
- Брандинг в културния туризъм: проект (втора част - презентации).
- Културните традиции на виното: проект (първа част - лекции).
- Културните традиции на виното: проект (втора част - презентации).
- Storytelling и културен разказ (първа част).
- Storytelling и културен разказ (втора част).
- Акултурация, хибридна идентичност и култура на потреблението: глобални и национални културни стратегии в брандинга
- Национални кухни и био храни: семинар
- Случаят „Apple”
Литература по темите:
• Hold, Douglas (2004), How Brand Become Icons. The Principals of Cultural Branding, Harvard Business School Press.
• Fog, K., Budtz, C., Munch, P., Blanchette, S. (2010), Storytelling. Branding in Practice (2nd ed.), Berlin/Heidelberg/London: Springer.
• Holt, D., Cameron, D. (2010), Cultural Strategy. Using Innovative Ideologies to Build Breakthrough Brands, Oxford/New York: Oxford University Press.
• Kapferer, J.-N. (2008), The New Strategic Brand Management. Creating and Sustaining Brand Equity Long Term, London/Philadelphia: Kogan Page Ltd.
Средства за оценяване:
Практическа разработка – 50%
Представяне на самостоятелен проект – 50%