EHDM033 Експозиционен дизайн на шоуруми и търговски площи
Анотация:
Дисциплината запознава студентите с начините и средствата за организация на открити и закрити шоуруми, търговски пространства, рекламни площи. Дава познания по проектирането и оформлението им. Запознава с въздействието на цвета, осветлението, материалите, търговското обзавеждане, витрини и универсални конструкции с временен и траен характер, и взаимовръзките между тях, както и отражението им върху психиката на хората чрез рекламните похвати; запознава със световно известни творци и наши изтъкнати автори в областта на експозиционния дизайн на търговски площи.

Преподавател(и):
доц. Иво Попов д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Да проектират на търговски експозиционни и рекламни пространства
2) могат:
• Да проектират на търговски експозиционни и рекламни пространства по индивидуални задачи
Предварителни изисквания:
Базисни познания по архитектурно чертане, графичен дизайн, 3D компютърно моделиране
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Въведение в дисциплината.
- История на търговските площи и шоуруми.
- Идеен проект. Етапи в проектирането на търговските площи и шоуруми.
- Основни принципи и задачи – план, ходови линни, разгъвки, разрези, изгледи
- Видове търговските площи и шоуруми.
- Търговски площи и шоуруми с временен характер
- Конферанс. Текущо оценяване.
- Търговски площи и шоуруми с постоянен характер
- Конструктивни елементи в търговските площи и шоуруми .
- Търговско обзавеждане – подиуми, практикабли, временни стени.
- Търговско обзавеждане – витрини. Видове витрини.
- Модулни екструдирани експозиционни системи.
- Приложната графика и визуалната комуникация в търговските площи и шоуруми.
- Цветови климат и осветление в търговските площи и шоуруми
- Конферанс. Текущо оценяване.
- Аранжиране на експонатите. Видове аранжировки
- Конструктивни и композиционни особености в различните видове търговски площи и шоуруми
- Конферанс. Текущо оценяване.
Литература по темите:
• Структурна комбинаторика. Проф.Румен Райчев. Изд.Терзиев и синове, 1995.
• Визуална комуникация, проф. Христо Кафтанджиев, 1996г.
• Графичната комуникация днес, (две части), Уилям Райън и Тиъдър Коновър, Дуо Дизайн
• Dernie David, Exhibition Design, 2006 г.
• проф. Петров Георги, Дизайн пространствено оформление, 1995 г.