CASM650 Изображение и разказ в киното
Анотация:
Курс с практическа насоченост, който запознава с особеностите на драматургията и с връзките й с визуалния език на киното на базата на примери от световната киноистория.
Целта на курса е теоретично и практическо запознаване с езика и жанровото богатство на киното и създаване на основни умения за анализирането им.

Преподавател(и):
доц. Правда Кирова
Пролет Георгиева
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
спецификата на кинодраматургията и връзката й с визуалния киноезик
2) могат:
да използват получените познания в професионалната си работа
да анализират връзката между драматургичните и визуални особености на различни по жанр творби
Предварителни изисквания:
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
ПРЕПОРЪЧИТЕЛНА ЛИТЕРАТУРА
Юнг К. Г. Архетип и символ. - М., 1991
Успенски, Б. – Семиотика на изкуството, т.1, С. Наука и изкуство, 1992
Арнхайм, Р. – Киното като изкуство, С. Наука и изкуство, 1989
Лосев, А. – Проблемът за символа и реалистичното изкуство, С. Наука и изкуство, 1989
Шапиро, М. – Художник, общество, стил, С. Български художник, 1993
Кафтанджиев, Х. – Absolut Semiotics, 2001
Юнг К. Г. Архетиповете и колективното несъзнавано. – ЕА, 1999
Касирер Е.Философия на символичните форми - т.2 Митическото мислене 1998
Проп В. Морфология на приказката. - София, 1995.
Кембъл Дж. Първобитна митология.- Рива, 2003
Леви-Строс К. Структурна антропология. – С., 1995
Елиаде М. Образи и символи. – С., 2000
Елиаде М. Мит и реалност. – С., 2000
Лосев А. Диалектика на мита. - С., 2003
Богданов Б. Мит и литература. - С. 1998
Манов, Божидар. – Дигиталната стихия – С., 2007
Милев Н. – Теория за елементите на киното”, София, Университетско изд-во “Св. Кл.Охридски”, 1998
Средства за оценяване:
Самостоятелна работа – 80%
Публична защита – 20%
СЕМЕСТРИАЛЕН ИЗПИТ
Писмен изпит
Презентация/защита
Допълнителни обяснения за изпитните материали и критериите за оценяване:
Семинарите, които включват анализи на сценарии и филми, обсъждане на самостоятелните работи, прожекции на филми и дискусии, изискват активност от страна на студентите.
Самостоятелните работи са разработване на сценарии, изготвяне на стори-борд и анализи по предварително зададени теми.