OOLE211 Английски език, A2
Анотация:
АНОТАЦИЯ И ЦЕЛИ НА КУРСА
Курсът се състои от 90 академични часа и е едносеместриален. Основна цел на курса е усвояването на основни знания за езика и умения за неговата ефективна употреба в различни ситуации. С оглед на динамично променящата действителност и очакваните от пазара на труда нов тип езикови умения, курсът развива също и основни «умения на 21-ви век», като умения за работа в академична и (мултикултурна) професионална среда.
Тази цел предполага:
• развиване на умения за четене / слушане с разбиране от общ и академичен характер
• изграждане основите на специализиран речников запас, съответстващ на изучаваната специалност
• изграждане на основни умения за създаване на писмен текст от общ характер без плагиатство
• развиване на основни комуникативни умения за общуване в ситуации от ежедневието: устна и писмена комуникация с чуждестранни студенти и преподаватели в родна и/или чуждестранна среда
• изграждане на «умения на 21-ви век» за работа в академична и професионална среда:
общуване в- и адаптивност към професионална среда:
- критично мислене;
- Soft-skills (ефективна комуникация при работа в екип, в и извън учебната среда);
- информационна и дигитална грамотност;
- автономно учене;
- утвърждаване на нагласите за учене през целия живот;
- ефективно общуване в- и адаптивност към професионална среда;
Преподавател(и):
преп. Гергана Стоилова
преп. Слава Черпокова
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• основни граматични правила и конструкции;
• сравнително широк диапазон от думи ,фрази и структури, с които да съставят свои текстове (устни и писмени) с цел успешна комуникация в ежедневна и академична среда.
2) могат:
• при слушане да разпознават ключови думи и изрази за разбиране на основната идея; да схващат същественото в кратки и ясни съобщения и послания.
• при диалогична реч да общуват във всекидневни ситуации, изискващи обмен на информация по познати теми и дейности от бита и учебната среда.
• при монологична реч да описват накратко с определен набор от изрази и изречения учебното си място и специалност, образованието, настоящата или предишната си професионална дейност.
• при четене да четат кратки по обем текстове, да откриват конкретна, предвидима информация в обяви, реклами, проспекти, каталози и други, да разбират кратки лични писма.
• при писане да пишат бележки, свързани с ежедневни нужди, и писма до близки хора; да изложат елементарен разказвателен текст.
Предварителни изисквания:
• Студентите да имат знания и умения по английски език, отговарящи на изучаваните в ниво А1 (вж. Паспорт на курс OOLЕ 111)
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Family and friends • Word order in questions; • Present Simple & Continuous
- Travel and explore Past Simple – regular & irregular verbs
- Telling stories • Past Continuous; Linking words
- Music preferences • Question words; • Questions with(out) auxiliaries
- Into the future: plans and arrangements • be going to • Present Continuous
- Promises. Offers. Predictions • will / won’t
- Life experiences. Parents and teenagers • Present perfect + ever / never • Present perfect + just, yet, already
- City life • Comparatives and Superlatives
- Free time & Sport • Uses of the infinitive and the gerund; • have to, must
- Problems and solutions • Conditionals: Types 1,2
- Decision-making. Giving advice • might; should
- Inventors and inventions • Passive voice: present, past
- Education and school life • used to
- Inspiring People and Good Causes • Present perfect + for/since
- Revision. Final Test
Литература по темите:
ПРЕПОРЪЧИТЕЛНА ЛИТЕРАТУРА
• Oxenden, Clive et al. (2012) English File, Pre-Intermediate third edition. Oxford: Oxford University Press
• Oxenden, Clive et al. (2005) New English File, Pre-Intermediate. Oxford: Oxford University Press
• Bohlke, David with Stephanie Parker (2016), Keynote Pre-Intermediate. National Geographic Learning, Cengage Learning
• Longshaw, Robin et al (2016), 21st Century Reading Pre-Intermediate. National Geographic Learning, Cengage Learning
• Blass, Laurie, Mary Vargo (2016) Pathways Pre-Intermediate. National Geographic Learning, Cengage Learning
Средства за оценяване:
ДОПЪЛНИТЕЛНИ УСЛОВИЯ ПРИ ФОРМИРАНЕ НА КРАЙНАТА ОЦЕНКА:
За формиране на оценка от текущо оценяване от студентите се изискват общо четири текущи оценки. Оценката за присъствие и участие се поставя при присъствие в минимум 50% от занятията през семестъра по следната скала:
Отличен (6)-Участва активно и редовно в дискусиите. Редовно поема инициатива за участие. Справя се успешно с поставените в час задачи. Напълно отговаря на изискванията за нивото.
Мн. добър (5)-Участва редовно в дискусиите, понякога поема инициатива. Справя се добре с поставените в час задачи, понякога има пропуски/грешки, които не затрудняват разбирането значително.
Добър (4)-Включва се в дискусиите, но има нужда от подканяне/ допълнителна помощ. Изпитва известни затруднения при справяне с поставените в час задачи.
Среден (3)-Необходимо е усилие от страна на преподавателя за включване на студента в общите дейности и задачи. Трудно се справя с поставените задачи.
Слаб (2)-Присъствието е формално. Занимава се основно със странични дейности (чат, социални мрежи и т.н.). При опит от страна на преподавателя да го включи в дейностите, реагира с нежелание/ не може да се включи адекватно. Езиковите знания и умения не отговарят на нивото.