ESPB117 Практически испански език
Анотация:
Курсът се състои от 90 аудиторни часа и е едносеместриален. Включва както семинари, така и практически занятия. Предполага различни форми на учебна работа: фронтална работа на преподавателя с цялата група; работа по двойки и в малки групи, самостоятелна работа. Основната цел на курса е успешното усвояване на испански език на ниво А1 (малко напреднали - BREAKTHROUGH), според общоприетите нива за владеене на език от препоръчителната единна рамка на Съвета на Европа и достигане до ниво А2. Тази цел предполага:
-развиване на лингвистичната и социо-комуникативната компетенции на обучаваните, позволяващи елементарно общуване на испански език в ежедневието;
–усвояване на стратегии за успешна устна и писмена комуникация на испански език чрез използване на основни изрази и познати думи.
Преподавател(и):
преп. Свилена Джурковска
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• основни граматични правила;
• сравнително широк набор от думи, фрази и структури, с които да съставят свои текстове (устни и писмени ) с цел успешна комуникация на чуждия език на ниво малко напреднали.
2) могат:
• при слушане да разбират познати думи и основни изрази, свързани със самите тях, семейството им и конкретното им обкръжение (напр. поздрави, покани);
• при устна комуникация да общуват с прости изрази, когато събеседникът е готов да говори по-бавно и да помогне при формулирането на изказа; при поздрав или при покана да отговарят адекватно в различни ситуации от ежедневието; да поискат и да дадат информация, свързана с ежедневието; да предават кратки съобщения и да правят кратки описания на място и хора, да изразяват радост и огорчение;
• при четене да разбират елементарни текстове, свързани с ежедневието, кратки писма, реклами, съобщения и др.;
• при писане да формулират кратки съобщения (напр. поздравление, покана и отговор на покана), да попълват формуляри с лични данни, да пишат кратко писмо или картичка до близки хора.
Предварителни изисквания:
Курсът е предназначен за студенти, които не са изучавали испански език. Няма предварителни изисквания.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Испански
Теми, които се разглеждат в курса:
- Представяне на лични данни. Поздрав, запознаване. Произход, националност, възраст. Електронен адрес. Попълване на визитка с лични данни.
- Професия. Искане на информация за непознат предмет. Посочване на местоположението на лица и предмети. Изразяване на принадлежност. Искане и даване на информация за състоянието на човек.
- Описание на външен вид на човек. Характер на човек. Качество на предмети. Националности. Административно деление на Испания.
- Физическо и душевно състояние. Изразяване на съжаление. Упражнения. Тест 1
- Описание на жилище. Мебели. Домакински уреди. Изразяване на притежание. Роднински връзки.
- Изразяване на действия, извършващи се в момента на говоренето. Ежедневни дейности. Дневен график. Упражнения и самооценяване.
- Храни. Напитки. Хранителни продукти. В ресторанта. Междинен тест
- Поща, телефон, Интернет. Комуникация. Изразяване на бъдещи намерения. Транспортни средства и пътувания. Упражнения и самооценяване.
- Искане и даване на информация за часа. Честота на извършване на действие. Ежедневни и обичайни дейности. Възвратни глаголи. Упражнения и самооценяване.
- Времето. Дата и час. Посоките на света. Упражнения и самооценяване. Тест 2
- Дните на седмицата. Месеците на годината. Сезоните. Изразяване на предпочитание. Изразяване на мнение.
- Професионални задължения. Интервю за работа. Изразяване на радост и разочарование. Изразяване на съчувствие. Изразяване на минало действие в период от време, незавършил в момента на говоренето.
- Почивка и ваканция. Изразяване на бъдещи действия. Предсказване на бъдещето. Изразяване на изпълнимо условие. Упражнения и самооценяване.
- Финален преговор Подготовка за финален изпит
- Финален изпит писмен Финален изпит устен
Литература по темите:
• Основна:
- Янева, Д., Мичев, Ст., Сиракова, В.; Paso a paso A1+; Везни-4, София, 2009;
• Допълнителна:
- Янева, Д. и Мичев, Ст.; Испанско-български речник; Везни-4, София, 2001;
- Янева, Д. и Мичев, Ст.;Практическа испанска граматика; Везни-4, София, 2006;
Средства за оценяване:
ПРОЦЕНТНО УЧАСТИЕ НА ФОРМИ ЗА ОЦЕНЯВАНЕ ПРИ ФОРМИРАНЕ НА КРАЙНА ОЦЕНКА
ФОРМИ НА ОЦЕНЯВАНЕ ТЕКУЩ КОНТРОЛ КОМБИНИРАНО ОЦЕНЯВАНЕ ФИНАЛЕН ИЗПИТ
ТЕСТ 1 10%
МЕЖДИНЕН ТЕСТ 10%
ТЕСТ 2 10%
ПОРТФОЛИО 10%
ФИНАЛЕН ПИСМЕН ИЗПИТ 25% 100%
ФИНАЛЕН УСТЕН ИЗПИТ 25%
ПРИСЪСТВИЕ И УЧАСТИЕ 10%
ДОПЪЛНИТЕЛНИ УСЛОВИЯ ПРИ ФОРМИРАНЕ НА КРАЙНАТА ОЦЕНКА:
Общият междинен тест е с формат близък до формата на теста за финалния изпит. Той е вид подготовка и тренировка за финалния тест.
Задачите за писмена самостоятелна работа (портфолио) се качват и проверяват в MOODLE.
Крайна оценка за курса студентът може да получи от текущо оценяване или от писмен изпит през изпитната сесия.
Крайната оценка от текущо оценяване е комплексна и се формира на базата на оценката от текущия контрол - 40% и оценката от финалния изпит - 60%.
При положителна крайна оценка студентът получава своите кредити.
При слаба оценка или при желание за повишаване на крайната оценка от текущо оценяване студентът може да се яви на писмен изпит по време на изпитната сесия .
За крайна оценка от изпит студентът се явява на писмен изпит през изпитната сесия.