MEPB507Z Туристически изложения и културни атракции
Анотация:
Курсът запознава студентите със същността на туристическите борси, изложения и културни атракции като част от промоцирането и рекламирането на туристическите дестинации и различните туристически продукти в рамките на индустрията на гостоприемството. Последователно се представят най-известните международни, национални и регионални туристически борси и изложения. Разглеждат се основните цели и значението на този вид събития за развитието, рекламирането и комуникациите в туризма.
Анализират се креативните идеи и реализацията на атракциите в контекста на разнообразяването на културния туризъм, който представя наследството, традициите, ритуалите, както и развитието на съвременната култура. Студентите се запознават с етапите на подготовката, организацията и провеждането на различните видове културни атракции. Представят се различните видове културни атракции и добри световни и национални практики.
ЦЕЛИ:
- Да се получат основни знания за същността и значението на туристическите борси и изложения
- Да се запознаят с кратката история на развитието и годишния календар на най-големите международни и национални борси и изложения
- Да получат основни знания за подготовката, организацията и провеждането на различните туристически борси и изложения
- Да се запознаят най-общо с организацията и провеждането на културните атракции в теоретичен и практически аспект
- Да се анализират съвременните тенденции в развитието и налагането на културните атракции
- Да се научат основните стъпки при организирането на изложенията и съпътстващите творчески програми
- Да се запознаят с добрите практики в областта на рекламата и връзките с обществеността при провеждане на на туристическите борси, изложения и културни атракции

Преподавател(и):
доц. Соня Алексиева д-р
гл. ас. Стефания Темелкова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
" как се планира, организира и провежда туристическо изложение
" как се планира съпътстваща програма на туристическите борси и изложения
" основни творчески и практически стъпки при подготовката на щандове, атракции и презентации за туристически борси и изложения
" какво е значението на културните атракции в туризма
" същността на работата на аниматорите и мениджърите в туризма при организиране на културни атракции
" най-известните световни, национални и регионални туристически борси и изложения, както и най-популярните културни атракции и нас и в чужбина
" спецификата на атракциите в контекста на основните аспекти на събитийния мениджмънт
2) могат:
" да използват ефективно традиционните и онлайн комуникациите при контакти с клиенти, партньори и спонсори при подготовката и организацията на туристически борси
" да подготвят текстове за уеб страници на туристически борси и изложения
" да изготвят план за организиране и провеждане на събитие: атракция
" да проект за програма на културна атракция
" да различават събитийната от развлекателната индустрия
" да привличат външните и вътрешните заинтересовани публики
" да използват новите медии, социалните мрежи и др. в събитийния мениджмънт
Предварителни изисквания:
Форми на провеждане:
Дистанционен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
Монографии и учебници
Рибов М. "Конкуренция и конкурентноспособност на туристическия продукт", УИ "Стопанство", София, 1997 г.
Атанасова, Л., Маркетингови комуникации в туризма и услугите, изд. Ирита, Казанлък, 2001
Доганов, Д., "Маркетинг в туризма", изд. "Принцепс", София, 2000 г.
Алексиева, С. "История между сезоните - книга за БХРА - 10 години по- късно."( том първи), изд. ПР Туризъм Консулт, София, 2003 г.
Алексиева, С. "История между сезоните - книга за БХРА- 10 години по- късно."( том втори), изд. ПР Туризъм Консулт, София, 2004 г.
Алексиева, С., Връзки с обществеността на културния туризъм, изд. ПР Туризъм консулт, София, 2004
Рибов, М., Конкурентно предимство в туризма, изд. "Нова звезда", С., 2005
Рийс, Ар, Рийс, Л., Залезът на рекламата и възходът на пъблик рилейшънс, С., 2003
Зийман, С., Краят на рекламата, каквато е, С., 2004
Стойков, Л., Пачева, В., Връзки с обществеността и бизнес комуникации, С., 2005
Рафаилова, Г., Кадиева, С., Маркетинг на туризма и свободното време, изд. Стено, Варна, 2005
Фидлър, Р., Медиаморфоза. Да разберем новите медии, С., 2005
Голдблат, Дж., Специални събития, изд. Рой комюникейшънс, София, 2007
Стойков, Л., Управление на връзките с обществеността, С., 2007
Дейвис, А., Всичко, което трябва да знаете за ПР, С., 2007
Алексиева, С., Пъблик рилейшънс - Книга за това, което не може да се купи, а трябва да се спечели, С., 2008
Шипли, Д., Шуолби, У., Интернет етикет, С., 2009
Алексиева, С. Бизнескомуникации, С., 2011
Скот, Д., Новите правила в маркетинга и в ПР, С., 2009
Брекенридж, Д., PR 2.0, С., 2009
Томс, Ж., Георгиев, Д., Успешен онлайн маркетинг с 65 примера от практиката, С., 2010
Томс, Ж., Георгиева, К., Инструменти за социални мрежи, С., 2011
Сб. Туризмът - предизвикателства в условията на икономическа криза, С., 2011
Рийд, Дж., В крак с онлайн маркетинга, С., 2012
Сб. Бизнесът - позитивната сила в обществото, С., 2014
Голдрат, Е., Не е въпрос на късмет, С., 2014
Интернет източници:
www.tourism.government.bg
www.wold-tourism.org
www.wttc.org
http://www.unesco.org/
http://www.visiteurope.com/
http://www.itb-berlin.de
http://www.moscowworkshop.com/
http://www.wtmlondon.com
http://www.worldtravelfair.com.cn/
http://www.holidayfair-sofia.com/
http://www.thexperts.bg/
http://www.horemag.bg
http://www.bacchus.bg
www.events-magazine.com/en/Magazin_events.htm
www.ifeaeurope.com/
www.prsa.org
www.events.bg/bg/
Средства за оценяване:
ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ Оценки от три задължителни писмени работи през семестъра
ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА Оценка от курсов проект