BAHR149 Въведение в маркетинга
Анотация:
Настоящият курс има за цел да запознае студентите основните постановки за същността, специфичните особености и направления на развитие на маркетинга, като философия на бизнеса, стратегия, политика и практика за поведението на предприятието на пазара в условията на конкурентната пазарна икономика. В курса се изучават маркетинг процесите, стратегическото маркетинг планиране, поведение на потребителя на пазара и комуникации при алтернативния туризъм. В курса са заложени и резултатите от дългогодишната работа на световно известни автори
Преподавател(и):
доц. Надя Маринова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
- да разбират същността на маркетинга в качеството му на концепция за фирмено управление;
- да оценяват характеристиката на маркетинга в сравнителен план с други концепции за фирмено управление;
- да разбират и оценяват маркетинга като философия на бизнеса, концепция, стратегия и политика на съвременната фирма, но и като тактика за поведението на фирмата в условията на конкурентната икономика;
- да разбират, оценяват и прилагат различните видове маркетинг дейности в практиката на съвременната фирма;
- да познават и успешно прилагат маркетинг инструментариума за участие в пазарната конкуренция
2) могат:
- да познават основните принципи на маркетинг концепцията за фирмено управление;
- да познават основните маркетинг дейности в практиката на съвременните фирми;
- да прилагат успешно в собствената си стопанска практика и/или утре богатия спектър на маркетинг инструментариума за водене на конкурентната битка в условията на развитата пазарна икономика;
- да вземат управленски решения в сферата на стопанската практика като цяло и в сферата на маркетинг дейността;
- да поемат стопански рискове и да познават правилата за противодействие на различните видове рискове в ежедневната си практика;
- да се запознаят и проследяват поетапното развитие на видовете концепции за фирмено управление, довело до появата и утвърждаването на маркетинга като приоритетен управленски подход в условията на развитата пазарна икономика;
Предварителни изисквания:
Няма
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- МАРКЕТИНГ КОНЦЕПЦИЯ ЗА ФИРМЕНО УПРАВЛЕНИЕ
- МАРКЕТИНГ ОБКРЪЖЕНИЕ
- МАРКЕТИНГ ПРОЦЕС И СТРАТЕГИЧЕСКО МАРКЕТИНГ ПЛАНИРАНЕ - ОБЩИ ПОСТАНОВКИ
- ИЗБОР НА МАРКЕТИНГ СТРАТЕГИИ - ВИДОВЕ, МОДЕЛИ И ТЕХНИКИ
- ПОВЕДЕНИЕ НА ПОТРЕБИТЕЛЯ НА ПАЗАРА
- ИЗБОР НА ПАЗАРА, СЕГМЕНТИРАНЕ НА ПАЗАРА И ПОЗИЦИОНИРАНЕ НА ПРОДУКТА
- МАРКЕТИНГ ПРОУЧВАНЕ
- ОРГАНИЗАЦИЯ И УПРАВЛЕНИЕ НА МАРКЕТИНГ ДЕЙНОСТТА НА ФИРМАТА
Литература по темите:
1. Волф, Я. Маркетинг, Университетско издателство "Стопанство"., УНСС,
1994.
2. Каракашева., Л. Маркетинг, ИСК при УНСС, Център за дистанционно
обучение, 2001 г.
3. Каракашева, Л. и кол., Маркетинг, София, Призма, 1997 г.
4. Каракашева,Л и Бл.Маркова, Поведение на потребителя НБУ, ЦДО-
Радиоуниверситет, С, 1997.
5. Котлър,Ф. Управление на маркетинга, Том I и Н, С., Графема, 1996.
6. Котлер, Ф. Основи на маркетинга, Издателство "Стопанство", УНСС,
София, 1995.