VACB105 Векторни техники (Illustrator)
Анотация:
Курсът се състои от 30 академични часа разпределени в един семестър, които представят различни форми на учебна натовареност.
На базата на запознаване стъпка по стъпка с възможностите на програмата Illustrator, се въвеждат необходимите знания за създаване на компютърно изображение и изискванията за неговата предпечатна подготовка. Успоредно с програмите студентите изучават принципите, на които се гради предпечатната подготовка: основата са елементите на дизайна. Тук се включват изискванията към дизайна, категориите текст, архитектура на шрифта, оформяне на блокове при графичния дизайн (бели полета, наборни линии и др.), предназначението на илюстрациите и фотографиите, цветът като дизайнерски инструмент и т.н.
ЦЕЛИ НА КУРСА
• Запознаване и обучаване на студентите с методите и техниките за изграждане на рекламен материал посредством PC на базата на приложната програма Illustrator. Това произтича от нуждите на студентите да знаят и да умеят как да използват възможностите на изучаваните компютърни програми при създаване на рекламни материали.
Преподавател(и):
Елка Георгиева
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Как да създават компютърно изображение - лого, илюстрация с изучаваната програма;
• Как да използват инструментите и бързите комбинации от клавиши за по-бърза работа;
• Как да работят с текст и различни стилове.
2) могат:
• Да ползват уверено възможностите на Illustrator;
• Да рисуват и композират с компютър;
• Да изработват фирмен знак с компютърни средства;
• Да проектират бланка и визитна картичка с компютърни средства;
• Да проектират и други рекламни материали с компютър.
Горните умения студентите биха могли да прилагат в университета, офиса, института, работното място с висока степен на компетентност.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
• Начална компютърна грамотност
• Творчески умения и нагласи
• Известен практически опит и интерес в тази насока
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Упражнения
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- 1. ВЪВЕДЕНИЕ. ОСНОВНИ ФУНКЦИИ И ДЕЙСТВИЯ. РАБОТНА ОБЛАСТ.
- 2. СЕЛЕКЦИИ
- 3. ОСНОВНИ ГЕОМЕТРИЧНИ ФИГУРИ
- 4. РИСУВАНЕ С PEN – ПИСАЛКА
- 5. ОЦВЕТЯВАНЕ
- 6. ОЦВЕТЯВАНЕ С ПОВЕЧЕ ИНСТРУМЕНТИ
- 7. ИНСТРУМЕНТ SHAPER И ДРУГИ ПОМОЩНИ ИНСТРУМЕНТИ
- 8. ТРАНСФОРМИРАНЕ И ГЕОМЕТРИЧНИ ПРЕОБРАЗУВАНИЯ НА ОБЕКТИ
- 9. РЕДАКТИРАНЕ И КОМБИНИРАНЕ НА ФОРМИ И ПЪТЕЧКИ
- 10. ОРГАНИЗИРАНЕ НА РИСУНКИТЕ СЪС СЛОЕВЕ
- 11. РАЗПОЛАГАНЕ И ПОДРЕЖДАНЕ НА ОБЕКТИ
- 12. ПОТРЕБИТЕЛСКИ ВОДАЧИ И ИЛЮСТРАТИВНО ЛОГО
- 13. ДОБАВЯНЕ НА ТЕКСТ И РЕДАКЦИИ
- 14. ПРОЗРАЧНОСТ И РЕЖИМИ НА СМЕСВАНЕ
- 15. ГРАДИЕНТИ, ПРЕХОДИ И ШАРКИ АТРИБУТИ ЗА ВЪНШЕН ВИД, СТИЛОВЕ И ЕФЕКТИ
Литература по темите:
• Adobe Illustrator CC, 2017, официален курс на Adobe Systems, Браян Ууд, Алекс Софт, 2017
• Основи на векторната графика с Adobe Illustrator, Corel Draw и др., Вон Гличка, Алекс - Софт, 2016
• Adobe Illustrator CS (всички издания), официален учебен курс от специалисти на Adobe, СофтПрес ООД
Наръчник по предпечатна подготовка, Ивелин Михайлов, Асеневци, 2007.
Професионален дизайн на бизнес материали, Джон Макуейд, Before&After, 2006.
Професионален дизайн на печатни материали, Джон Макуейд, Before&After, 2006.
Професионален дизайн в рекламата, Роджър Паркър, СофтПрес, 1999.
Дизайн и реклама, Романичева, Яцюк, ДМК, Москва, 2000.
Средства за оценяване:
Оценяването за курса става по няколоко критерия:
2 контролни - 2х25%
участие в лекции и домашни - 25%
проект - 25%
Дати за провеждане на текущия контрол – 7-а и 13-а седмица.
Студентите, които са оценени по горните критерии по време на курса, се освобождават от изпит.
СМЕСЕНО ОЦЕНЯВАНЕ
Възможно е и смесено оценяване: домашни + изпит. Проектът е задължителен за всички!
Студенти, които не са представяли домашни и не са правили контролни, се явяват на изпит. Проектът също е задължителен и за тях!
Ако не сте представили проекта си в последния час, го презентирате по време на изпита.
ИЗПИТ
проект – 30%
практически изпит - 40%
устен изпит - 30%
Неизпълнението на елемент от посочените форми на оценяване (при изпълнени други), се равнява на оценка “слаб” за съответния компонент.