ADVB108 Сторителинг (корпоративни разкази)
Анотация:
Брандовете, които целят да привлекат вътрешни и външни публики, трябва да разкажат истории, които подтикват потребителите към действие. Storytelling-ът разглежда историята като връзка между характеристиките на бранда и потребителите. Курсът цели да разгледа историите като гласа на брандовете, с които те да започнат диалога със своите потребители. Зад успеха на сторителинга стои добрият копирайтинг. Курсът дава отговори на въпросите - Как се появяват идеите и как да различим посредствените идеи от тези, които са не просто оригинални, но и вършат работа? Разглеждат се специфики на рекламния текст и как да пишем така, че посланията ни да бъдат чувани и споделяни. Как да пишем текстове, които продават и се превръщат във вирусно съдържание?
Концепциите за сторителинг (storytelling), които се разглеждат в този курс, са подходящи за всеки тип организация (публична или частна, голяма или малка). Основната цел на курса е да се разгледа умението да се разказват истории, като основа за успех в бизнеса. Курсът запознава с различни похвати на рекламната и убеждаващата комуникация.
Курсът е базиран основно на метода "учене чрез преживяване”. В хода на процеса ще бъдат създавани „корпоративни разкази“ и текстове по определени задачи и проекти.
Обучението включва разнообразни методи и техники на обучение: синтезирано теоретично изложение под формата на интерактивни презентации, индивидуална и групова работа по поставени задачи, тематични и сюжетно-ролеви упражнения и симулации в контекста на разглежданите теми, дискусии, практически указания и съвети, споделяне на добри практики и научени уроци. От гледна точка на процеса, обучението предлага условия за постоянен диалог с участниците и активното им ангажиране, включително и чрез споделяне на личен опит, както и чрез разиграване на потенциални ситуации.
Преподавател(и):
гл. ас. Боряна Гигова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
Ще знаят:
• защо storytelling-ът е мощен инструмент;
• тактики за изграждане на динамична история на бранда
• как да идентифицират целеви аудитории
• кои са основните архетипи в сторителинга
• кои са основните теми в строителинг
• кои са основните структури в сторителинга
• най-подходящите стратегии и платформи за публикуване
• защо, кой, какво, къде и кога е успешният storytelling
Ще могат:
• Да създават стратегия за историята на бранда
• Да разкажат история, която потребителите искат да чуят
• Да определят правилно целевата аудитория и да предприемат информирани решения за създаване на съдържание за нея
Предварителни изисквания:
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Изкуството „Storytelling”.
- Storytelling, или съдържанието като разказ на бранда.
- Основни теми и сюжети в storytelling-a. Част 1.
- Основни теми и сюжети в storytelling-a. Част 2.
- Познай сюжета.
- Storytelling - приложение, форми, видове.
- Стратегически storytelling - Защо? Как? Какво?
- Personal Storytelling.
- Тематичен Storytelling.
- Архетипи в Storytelling-a. Част 1.
- Архетипи в Storytelling-a. Част 1.
- Познай архетипа.
- Бранд storytelling-ът като ключ за спечелване доверието на потребителя.
- Изграждане и комуникиране на стойностите на бранда чрез истории.
- Storyboard – разказ в картини.
- Moodboard – разказ в картини.
- Ангажиране на аудиторията.
- Нови медии и интерактивен storytelling.
- Структура на Storytelling-a.
- Иновации в Storytelling-a.
- Чатбот и изкуствен интелект.
- Представяне и защита на курсовите разработки.
- Представяне и защита на курсовите разработки.
- Представяне и защита на курсовите разработки.
- Представяне и защита на курсовите разработки.
- Специфика на дигиталния сторителинг.
- Специфика на телевизионния сторителинг.
- Заснемане на проект „Разкажи личната си история“. Част 1.
- Заснемане на проект „Разкажи личната си история“. Част 2.
- Обобщение на курса
Литература по темите:
1. Иванова, К., Съставяне на Рекламни и PR текстове, Асеневци, 2009
2. Armstrong, D (2002), Chief storytelling officer, Armstrong International (David M. Armstrong); First Edition edition
3. Bernbach, W., Gribbin, G., Reeves, R., Ogilvy, D., Burnett, L., The Art of Writing Advertising, McGrow Hill, 2003
4. Karia, A. (2014), TED Talks Storytelling: 23 Storytelling Techniques from the Best TED Talks, AkashKaria.com; 4 edition
5. Lambert, J. (2010), Digital Storytelling Cookbook, Digital Diner Press
6. Leitman, M (2015), Long Story Short: The Only Storytelling Guide You'll Ever Need, Sasquatch Books
7. Lewis, R., When Cultures Collide, Nicholas Brealey Publishing, London, 1999
8. McKee, R. (2010), Story: Style, Structure, Substance, and the Principles of Screenwriting, HarperCollins e-books; 1 edition
9. Miller, E. (1996). Visuals Accompanying Face-to-face Storytelling, Unpublished MA Thesis, New York University. http://www.storytellingandvideoconferencing.com/15.html .
10. Truby, J. (2008), The Anatomy of Story: 22 Steps to becoming a master storyteller, Farrar, Straus and Giroux; 1st edition
11. Storytelling for brands – because people hate ads. https://www.selcukakyuz.com/