MHRB221 Проект: Оценка на индивидуалното изпълнение
Анотация:
Курсът е с хорариум от 30 академични часа, с различни форми на учебна натовареност:
І. Самостоятелна работа с учебни материали
• Работа с учебна книга - четене, рефлексия на опита, формиране на концепция, извършване на включените упражнения и изпълняване на задания за анализ и проучване на работната среда и практика.
• Работа по проблеми със статии и литературни източници.
• Работа с електронни ресурси.
• Разработване на оценявано и рецензирано от преподавателите текущо задание, индивидуализиращо работата на всеки студент.
• Разработване на групови проекти
ІІ. Работа в група и участие в работни семинари, изискващи активно участие и включване от страна на студентите в дискусиите и упражненията за трениране на умения и разбиране
• Участие в учебни семинари, в които с активни методи на обучение се разрешават възлови проблеми и се формират и усъвършенстват необходими личностни качества.
• Участие в самоподпомагащи се групи и виртуални екипи за дискутиране и решаване на учебни и работни проблеми.
• Участие в синхронни и асинхронни електронни дискусии, модерирани от преподавателя.
Участие във видео - конфрентни семинари.
Управлението на изпълнението като средство за оценяване на човешките ресурси е ключов аспект от работата на специалистите по управление на човешки ресурси. Това е процес, който представлява база за развитие и възнаграждение на служителите в организацията.
Цели на курса:
• Разбиране същността на процеса на УИР;
• Формиране на визия за УИР като управленски процес;
• Запознаване със схемите за оценяване на индивидуалното изпълнение;
• Развитие на умения за работа с различни методи и инструменти за оценка на индивидуалното изпълнение;
• Анализиране на факторите, които влияят върху процеса на индивидуалното изпълнение на работа;
• Разбиране и прилагане на процесите за събиране на обратна връзка.
Преподавател(и):
доц. Елмира Банчева д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Процесът на управлението на изпълнението на работата
• Интегриране на управлението на изпълнението на работата с дейностите в областта на управление и развитие на персонала
• Управлението на изпълнението на работата като средство за оценяване на човешките ресурси
• Методи на оценяване: въпросници, проучване на отношението, целеви групи
• Поставяне на цели, стандарти и мерки за изпълнение на работата
• Определяне на изискванията за компетентност
• Измерване на изпълнението на работата и нива на компетентност
• Характеристика и приложение на обратна връзка тип "360 градуса"
• Извършване на преглед на изпълнението на работата; фокусиране по-скоро върху бъдещето, отколкото върху миналото
• Осигуряване на обратна връзка и постигане на ангажираност за действия
• Подготовка, съгласуване и изпълнение на планове за личностно развитие
• УИР като процес на развитие и основа за вземане на решения за възнаграждаване на служителите
2) могат:
• разглеждат управлението на изпълнението на работата като естествен управленски процес и комплекс от взаимосвързани процеси;
• използват различни схеми за управление на изпълнението на работата;
• постигат съответствие между целите и ценности на екипа и организацията;
• използват различни видове техники и методи за оценка и измерване на изпълнението и равнището на компетентност;
• идентифицират приноса на управлението на изпълнението на работата за развитието на персонала и организацията като цяло;
• анализират и усъвършенстват уменията, необходими за ефективното управление на изпълнението на работата.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
Студентите следва да имат формирано разбиране и познания за ефективно управление, разбирания върху основните понятия, свързани с управлението н човешките ресурси, умения по български език за правилно писане на управленски документи и компютърни умения за работа с текстообработващи програми и Internet.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Проект
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
Банчева, Е. Управление на изпълнението на дейността, УМ-НБУ, 2009, ISBN 978-954-535-528-8
Armstrong, M. (2006). A Handbook of HRM Practice. 10th ed. London: Kogan Page.
The Talent Management Handbook (2004). Creating Organizational Excellence by Identifying, Developing
and Promoting your Best People. Edited by Lance A. Berger and Dorothy R. Berger. New York: McGrawHill
Средства за оценяване:
Студентът автоматично може да се освободи от изпит с текуща оценка, ако има положителен резултат на практическата задача (проект) през семестъра, предаден през платформата Мудъл на УМ-НБУ. Оценяването на студентите в сесията става чрез практически курсов проект, предаден в MOODLE УМ- НБУ. Относителната тежест е 100%.