MHRB211 Управление на изпълнението на дейността
Анотация:
Курсът е с практико-приложна насоченост. Състои се от 30 часа, от които 6 лекционни и 10 часа дискусии, 10 ч. работа в групи и 4 часа практическо занимание. Разработва се курсов проект. Изследват се теоретичните основи и добрите практики свързани с процесите на управление на промяната в организациите.
Конкретно използват се различни форми на учебна натовареност типични за технологията на подпомагано дистанционно обучение.
І. Самостоятелна работа с учебните материали
• Работа с учебна книга - четене, размисъл, формиране на концепция, извършване на включените упражнения и изпълняване на задания за анализ и проучване на работната среда и практика;
• Водене на учебен дневник с допълнителни инструменти за самоанализ, анализ на работата и насоки за саморазвитие;
• Специализирана подготовка за семинари, запознаване с цялостни, интегриращи учебния материал казуси и подготовка на собствени казуси.
ІІ. Работа в група и участие в работни семинари, изискващи активно участие и включване от страна на студентите в дискусиите и упражненията за трениране на умения
• Участие в учебни семинари, в които с активни методи на обучение – казуси, дискусии, симулации, ролеви игри се разрешават възлови проблеми и се формират и усъвършенстват необходими личностни качества;
• Разработване на текущо оценявани, консултирани и рецензирани от преподавателя домашни задания (ТДЗ);
• Участие в събирания на самоподпомагащи се групи за дискутиране на учебни и работни проблеми;
• Участие в синхронни и асинхронни електронни дискусии, модерирани от преподавателя.
Цел на курса:
• Разбиране на елементите на една ефективна, интегрирана система за изпълнение и развитие като ключови за постигане на ефективност и ефикасност в организацията
• Формиране на визия за УИР като управленски процес
• Запознаване със схемите за УИР
• Развитие на умения за работа с различни методи и инструменти за УИР
• Анализиране на факторите, които влияят върху процеса на УИР
• Разбиране и прилагане на процесите за събиране на обратна връзка
• Осъзнаване на важността на "SMART" целите (целите, които са конкретни, измерими, постижими, релевантни, и съгласувани) за постигане на съвършенство в изпълнението на дейността
• Идентифициране и анализиране на „най-добрите практики“ за работа с „предизвикателните ситуации“ в контекста на управление на изпълнението на дейността
Преподавател(и):
доц. Елмира Банчева д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) Знаят
Какво представлява цялостното управление на изпълнение на работата като най-структурираният подход, който включва всички елементи от дейността на организацията - цел и отговорност на мениджърите и служителите, измерване на успеха на организацията, индивидуални цели и личностни планове за развитие, преглед на изпълнението на работата.
2) Могат да:
Подобряват ефективността в организациите чрез обвързване на индивидуалното изпълнение с целите на компанията.
• насърчават открития диалог и изграждането на по-добри отношения.
• осъзнаят и демонстрират ясни отговорности за изпълнение на работата в съответствие със стратегията на компанията
• управляват ефективно незадоволителното изпълнение
• осигуряват условия за ефикасност и последователност в работата изграждайки екипен дух
• изясняват очакванията на служителите - предоставяйки възможност да изработят бъдещи цели.
• определят кариерните пътища и насърчават удовлетворението от работата
• създават условия за задържане на талантите и да демонстрират лоялност на база показана компетентност и резултати
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
Студентите следва да имат формирано разбиране и познания за ефективно управление, разбирания върху основните понятия от теорията за управлението на човешките ресурси, умения по български език за правилно писане на управленски документи и компютърни умения за работа с текстообработващи програми и Internet.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
Основна литература:
Банчева, Е. Управление на изпълнението на дейността, УМ-НБУ, 2009, ISBN 978-954-535-528-8
Допълнителна литература:
Armstrong, M. (2006). A Handbook of HRM Practice. 10th ed. London: Kogan Page.
The Talent Management Handbook (2004). Creating Organizational Excellence by Identifying, Developing and Promoting your Best People. Edited by Lance A. Berger and Dorothy R. Berger. New York: McGraw Hill
Средства за оценяване:
Студентът автоматично може да се освободи от изпит с текуща оценка, ако има положителни резултати на писмените задачи през семестъра и участие в дискусия или чрез изпълнение на практическите задачи (проект) през семестъра, предадени през платформата Мудъл на УМ-НБУ.
Оценяването на студентите в сесията става чрез комплексно задание – писмена задача и практически курсов проект предаден в MOODLE УМ - НБУ до деня на изпита в сесията. Относителната тежест на двата компонента е 50:50.