BCRM005 Проект:„Четене и разбиране на текст”
Анотация:
Курсът е във вид на самостоятелна работа и е едносеместриален. Основната цел на курса е успешното усвояване на изучавания чужд език чрез четене и разбиране на текстове според нивата на ТРКИ.
разширяване и обогатяване уменията за четене, придобити в курсовете по подготовка за изпити за международни сертификати по английски език;
развиване на лингвистичната и социо-комуникативната компетенции на обучаваните, позволяващи общуване на чужд език в ежедневието, в личния живот и професионалната сфера, при пътуване в страната, където се говори съответния език;
Преподавател(и):
проф. Дияна Янкова д.н.
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• граматични, лексикални и синтактични структури, позволяващи на обучаваните да разбират писмена реч и да се изразяват писмено в ситуации от ежедневието, на работното място и в страната, където се говори съответния чужд език;
• функционално-комуникативни фрази и изрази, с които дори и без предварителна подготовка могат да комуникират на позната тема от личен характер или свързана с ежедневието и да се справят с повечето възникнали ситуации по време на пътуване в страната, в която се говори езикът.
2) могат:
• при четене да разбират текстове, които съдържат предимно всекидневна или свързана с работата лексика; да разбират пожелания, чувства и събития в писмен текст; да четат къси и дълги тексове, свързани с лични и професионални интереси, като намират в тях важни места; да четат научно-популярни текстове, къси разкази, материали за различни страни и народи;
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
• да владеят английски език минимум на ниво B1
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Проект
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Характеристики на текса. Текстуалност, кохезия, кохерентност.
- Стратегии при четене на текст
- Разширяване и обогатяване на уменията за четене и тълкуване на текст
Литература по темите:
Birch, Barbara M. (2002) English L2 Reading. Getting to the Bottom, Mahwah, New Jersey & London, Lawrence Erlbaum.
Grabe, William, & Fredericka L. Stoller (2002) Teaching and Researching Reading, Harlow (U.K.), Longman (Applied Linguistics in Action Series).