Електронен каталог

доц. д-р Елена Андонова

доц. д-р Елена Андонова
Академична длъжност:
доцент
Департамент:
Когнитивна наука и психология
Телефон:
Приемно време:
Понеделник 15:30-17:00 403 I Корпус
Вторник 11:30-14:30 403 I Корпус
Сряда 14:30-16:00 403 I Корпус

Професионална автобиография:


Елена Андонова

Департамент "Когнитивна наука и психология"

Изследователски център по когнитивна наука

Образование

1999 -- Ph.D., University of Wales College of Cardiff, UK

1985 -- Диплома за висше образование, Специалност „английска филология“, Софийски Университет

Професионален опит

2011 - досега -- Нов Български Университет, Департамент „Когнитивна наука и психология“, Изследователски център по когнитивна наука, НБУ

2005 - 2010 -- Университет Бремен, Германия

1995 – 2005 -- Департамент „Когнитивна наука и психология“, НБУ

1990 – 1994 -- The United World College of the Atlantic, U.K.,

1987 – 1990 -- Софийски университет, катедра „Англицистика“

1985 – 1987 -- Национална гимназия за древни езици и култури, София

Научно-изследователски проекти

--„Организиране и провеждане на сравнително изследване на комплексните постижения на учениците в края на начален етап“ по техническо задание на Института за прогресивно образование, 2015-2017 г.

-- „Функционална грамотност – инструменти за оценка и методика на преподаване“ по техническо задание на фондация „Заедно в час“, 2015 г.

-- „Спиране на маргинализиране на ромите в Кюстендил чрез създаване на модел за развитие на общността”, изпълняван от Ноу-хау център за алтернативни грижи за деца, Нов български университет и финансиран от Фондация ВЕЛУКС, от 2013- 2016 г.

-- Instruments for Early Language Assessment and Research in Bulgarian, финансиран от Global Development Network, 2013 – 2014 г.

-- SFB/TR8 Spatial Cognition, I5-Diaspace, Flexible Dialogue Control for Intuitive

Spatial Communication, финансиран от DFG (Научен фонд, Германия), 2006-2010

-- Development of Human-Computer Monitoring and Feedback Systems for the Purposes of Studying Cognition and Translation, 6th Framework Programme, Information Society Technologies, Contract no.: 517590, 2006-2009

-- Communicating about Space in Human-Robot Interaction, SFB/TR8 Spatial Cognition, финансиран от DFG (Научен фонд, Германия), 2005-2006

-- Developing New Tools for Research on the Language of Bulgarian Children, funded by the Research Support Scheme of the Open Society Support Foundation, Individual Research grant, 2000-2002

-- Crosslinguistic Studies in Aphasia (a joint project with Elizabeth Bates, UCSD) funded by the McDonnell Foundation, one of 4 Principal Investigators, 1996-2001

-- Assessment of the Dynamics of Brain Electrical Activity in Cognitive Processing of Sentences, Bulgarian National Science Fund, Project No. 806, 1999-2001

-- Automatic Generation of Instructions in Languages of Eastern Europe, INCO COPERNICUS, PL961104, 1998-1999


Публикации:


SOME RECENT PUBLICATIONS

-- Tenbrink, T., Andonova, E., Schole, G., & Coventry, K. R. (2016). Communicative Success in Spatial Dialogue: The Impact of Functional Features and Dialogue Strategies. Language and Speech. 60 (2), 318-329.

-- Andonova, E. (2015). Parental report evidence for toddlers’ grammar and vocabulary in Bulgarian. First Language 35 (2), 126-136.

-- Andonova, E. (2015). How Frames of Reference Prime Spatial Memory. In Airenti, G., Bara, B.G., & Sandini, G. (Eds.), Proceedings of the EuroAsianPacific Joint Conference on Cognitive Science, Torino, Italy, (pp.36-41). Torino, Italy.

-- Andonova, E., Savcheva, Z., & G. Todorova (2015). How Grammatical Gender Affects Perspective Taking. In D. C. Noelle, R. Dale, A. S. Warlaumont, J. Yoshimi, T. Matlock, C. D. Jennings, & P. P. Maglio (Eds.), Proceedings of the 37th Annual Conference of the Cognitive Science Society (pp. 102-107). Austin, TX: Cognitive Science Society.

-- Andonova, E. (2013). Gender and Sex: The Experiential Basis of Grammar. In M. Knauff, M., Pauen, N., Sebanz, & I. Wachsmuth (Eds.) Proceedings of the 35th Annual Conference of the Cognitive Science Society. Austin, TX: Cognitive Science Society.

-- Andonova, E., & Taylor, H. (2012). Nodding in dis/agreement: a tale of two cultures. 5th International Conference on Spatial Cognition: Space and Embodied Cognition, Rome, Italy: September 4–8, 2012, Cognitive Processing, vol. 13, 1.

-- Thomas, K., & E. Andonova (2012). Co-ordination of spatial perspectives in response to clarification requests: effects of perceived addressee understanding. Pragmatics and Cognition. 20:3, 505-545. doi: 10.1075/pc.20.3.o4tho

-- Brunye, T.T., Andonova, E., Meneghetti, C., Noordzij, M., Pazzaglia, F., Wienemann, R., Mahoney, C.R., & Taylor, H.A. (2012). Planning routes around the world: International evidence for southern route preferences. Journal of Environmental Psychology. 32, 297-304. doi:10.1016/j.jenvp.2012.05.003

-- Tenbrink, T., Coventry, K. R., & Andonova, E. (2011). Spatial strategies in the description of complex configurations. Discourse Processes, 48:237-266.

-- Andonova, E., Tenbrink, T., & Coventry, K. R. (2010). Function and context affect spatial information packaging at multiple levels. Psychonomic Bulletin and Review, 17(4), 575-580. (импакт фактор 2.25)

-- Andonova, E. (2010). Aligning spatial perspective in route descriptions. In: C. Holscher et al. (Eds.), Proceedings of the 7th international conference on Spatial cognition, pp. 125-138. Springer-Verlag.

Курсове от текущия семестър: