MODB729 Анализ и дизайн на модни колекции
Анотация:
Този курс въвежда студентите в областта на модната критика и ги насочва при анализа на дизайна, темата и съдържанието на една модна колекция. Той ще даде предистория за дизайна и начините за представяне на модна колекция, използвайки примери от работата на различни дизайнери и световно известни брандове, за да насочва студентите в инструкциите за визуален анализ, запознавайки ги с критичния език и методология, необходими за оценка на модния дизайн и представянето на колекциите на модно ревю/ в модно видео. В лекциите са поместени анализи на всеки един компонент от модната колекция, преминавайки от разглеждане на техниката, влиянията и вдъхновенията на дизайнера до оценката на самите дрехи, завършвайки с урок по модна критика, който помага да се утвърдят и контекстуализират тези умения. На база анализи и оценки, студентите ще разработват и самостоятелни проекти за дизайн на колекции съответно за сезони пролет/ лято и есен/зима.
Преподавател(и):
ас. Кристина Колодеева
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти ще:
1) знаят:
• основните термини и понятия при анализа на модни колекции и модната критика;
• да познават различните компоненти, идентифицират, анализират и разработват актуални модни колекции;
• да познават и успешно да изпълняват отделните етапи при разработване на модни колекции и различните начини за представянето им, съобразени с предназначението и приложението им в съвременния моден бизнес;
• да познават изискванията за цялосния дизайн процес при създаването на една модна колекция
2) могат:
• да анализират критично модния дизайн чрез проверка на формата, презентацията и контекстните елементи;
• да прилагат методологии за анализ и оценка на визуалното изкуство и материалнато култура при своето изучаване на модата, за да интерпретират по-добре концепцията и значението на модния дизайн при създаването на собствени колекции;
• да създават уникални и съвременни модни колекции на база на задълбочен анализ на актуалните тенденции колекции за сезони – пролет/ лято и есен/зима.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
• Да познават основните понятия и дефиниции в сферата на модата
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
• Best, Kate N. (2020). The History of Fashion Journalism. Bloomsbury Visual Arts
• Eicher, Joanne B., and Phyllis G. Tortora. (2010). Berg Encyclopedia of World Dress and Fashion: Global Perspectives. Oxford: Berg. Bloomsbury Fashion Central.
• Ellinwood, Janice G. (2010). Fashion by Design. Fairchild Books
• Lea-Greenwood, Gaynor. (2012). Fashion Marketing Communications. John Wiley & Sons
• Rocamora, Agnès. (2009). Fashioning the City: Paris, Fashion and the Media. London: I. B. Tauris
• Steele, Valerie, ed. (2010). The Berg Companion to Fashion. Oxford: Bloomsbury Academic.