MODB727 Градиране и моделиране за серийно производство
Анотация:
Курсът включва теоретична част – антропометрични проучвания и създаване на стандарти за размерите на облеклото; работа с ръсто-размерни таблици, ръстови групи основни принципи при градирането на облекло; хоризонтално и вертикално градиране. В практическата част на курса са предвидени различни методи за градиране пола, панталон, корсаж, ръкави, яки – градиране на ръка и с cad система. Включени са и упражнения за подготовка и редене на маркери. Студентите получават и самостоятелни задачи за моделиране на облекло.
Преподавател(и):
доц. Кристина Савова д-р
гл. ас. Незабравка Попова-Недялкова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти
1) Знаят:
• Да работят с ръсто-размерни таблици;
• Принципите за градиране на облекло.
2) Могат:
• Да градират дамско облекло
• Да подреждат маркер
Предварителни изисквания:
Няма.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
1. Антропометрични проучвания и стандарти.
2. Ръсто-размерни таблици.
3. Основни принципи при градирането на облекло.
4. Градиране на пола.
5. Градиране на дамска блуза, тип T-shirt.
6. Градиране на дамски панталон.
7. Градиране на корсаж.
8. Градиране на ръкав.
9. Компютърно градиране. Градиращи правила. Таблици.
10. Моделиране и градиране с cad система.
11. Конструиране и градиране с променливи.
12. Упражнение.
13. Подготовка на изделието за редене на маркер.
14. Редене на маркер.
15. Конферанс.
Литература по темите:
• M. Müller & Sohn (2008) Metric patternmaking for jackets and coats: patternmaking system. Deutsche Bekleidungs-Akademic München : Rundschau.
• M. Muller & Sohn (1990) Rocken und Hosen”. Deutsche Bekleidungs-Akademic München: Rundschau.
• M. Muller & Sohn (1990) Blusen und Kleider. Deutsche Bekleidungs-Akademic München: Rundschau.
• Rundschau – DOB, списания – течения 1997 – 2021г.
Посочената литература е на разположение на студентите в библиотеката на НБУ.
Средства за оценяване:
По време на семестъра студентите получават самостоятелни задачи с текущо оценяване. При изпълнение на тези задачи в рамките на семестъра, студентите получават крайна оценка от текущо оценяване, без да се явяват на изпит. Ако оценката не ги удовлетворява, могат да се явят на изпит за повишаване на семестриалната си оценка. Студентите, които по някаква причина не са получили текущи оценки, се явяват на изпит.