MODB724 Моден дизайн, производство и брандинг – I част

Анотация:

Производството на облекло е област на дизайна, която се фокусира основно върху технологията за производство на облекло, изкуствения интелект, информационните технологии, управлението на качеството и др. Целта на курса е чрез разглеждане и обсъждане на отделни творчески проекти, художествени произведения и модни брандове, решаване на казуси, анализ на проблемни ситуации и познавателни дилеми, извършване на реални и мислени експерименти, решаване на практически задачи, извършване на наблюдения, творчески проучвания и изследвания, упражнения, проектиране на модни колекции и др. да запознае студентите с обхвата, спецификата и основните проблеми на дизайна, производството и модния брандинг; да въведе основни понятия за това направление и да демонстрира някои от главните методи и теории.

прочети още
Мода

Преподавател(и):

доц. Кристина Савова  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• Как да съставят план на модна колекция;

• Етапите на модното производство;

• Как и къде могат да представят модните си колекции

2) могат:

• Да съзадват модни колекции за различни стилови направления, пазарни сегменти и таргет групи;

• Да проектират различни видове модни продукти и да ги подготвят за серийно производство;


Предварителни изисквания:
няма

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

Въведение

Създаване модна колекция за предстоящ сезон: брийф и план на колекцията

Проектиране на модна колекция за предстоящ сезон

Дизайн проектиране: видове артикули и модни линии

Дизайн проектиране: артикули, десени, материи

Производствен процес

Технически скици и техническа документация

Видове етикети, номерация и стандартизирани ръсторазмери

Етикетиране, цени и място на производство на продуктите

Качествен контрол и дизайн на опаковка

Дизайнерски студиа и шоуруми

Специализирани модни B2B изложения - подготовка и представяне на колекция

Дизайн на малки и големи колекции. Проектиране

Таргет група и визуално послание. Художествени съвети и фокус групи

Представяне на модни колекции

Литература по темите:

• Faerm, Steven (2017). Fashion Design Course: Principles, Practice, and Techniques: The Practical Guide for Aspiring Fashion Designers. B.E.S

• Bubonia, Janace (2017). Apparel Production Terms and Processes. Fairchild Books

• Paulins, Ann V., Hillery, Julie L. (2016). Guide to Fashion Career Planning. Fairchild Books

• Thomas, Dana (2020). Fashionopolis: The Price of Fast Fashion and the Future of Clothes. Apollo

• Agins, Teri (2000). The End of Fashion: How Marketing Changed the Clothing Business Forever. William Morrow Paperbacks

• Little, Tyler (2018). The Future of Fashion: Understanding Sustainability in the Fashion Industry. New Degree Press

• Keiser, Sandra; Vandermar, Deborah; Garner, Myrna B. (2017). Beyond Design. The Synergy of Apparel Product Development. Fairchild Books

• Karpova, Elena E.; Kunz, Grace I.; Garner, Myrna B. (2021). Going Global The Textile and Apparel Industry. Fairchild Books

Електронни бази данни:

• BOF / Business Of Fashion

• WGSN / Worth Global Style Network

Периодични издания:

• A + A Concept Color Trends

• A + A Femme

• Prints & More Trendbook

• Trendhouse Lingerie Leisure Sleep ALL SEASONS

• Next Look Womenswear/Menswear

• Textile Report