MODB724 Моден дизайн, производство и брандинг – I част
Анотация:
Производството на облекло е област на дизайна, която се фокусира основно върху технологията за производство на облекло, изкуствения интелект, информационните технологии, управлението на качеството и др. Целта на курса е чрез разглеждане и обсъждане на отделни творчески проекти, художествени произведения и модни брандове, решаване на казуси, анализ на проблемни ситуации и познавателни дилеми, извършване на реални и мислени експерименти, решаване на практически задачи, извършване на наблюдения, творчески проучвания и изследвания, упражнения, проектиране на модни колекции и др. да запознае студентите с обхвата, спецификата и основните проблеми на дизайна, производството и модния брандинг; да въведе основни понятия за това направление и да демонстрира някои от главните методи и теории.
Преподавател(и):
доц. Кристина Савова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Как да съставят план на модна колекция;
• Етапите на модното производство;
• Как и къде могат да представят модните си колекции
2) могат:
• Да съзадват модни колекции за различни стилови направления, пазарни сегменти и таргет групи;
• Да проектират различни видове модни продукти и да ги подготвят за серийно производство;
Предварителни изисквания:
няма
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Въведение
Създаване модна колекция за предстоящ сезон: брийф и план на колекцията
Проектиране на модна колекция за предстоящ сезон
Дизайн проектиране: видове артикули и модни линии
Дизайн проектиране: артикули, десени, материи
Производствен процес
Технически скици и техническа документация
Видове етикети, номерация и стандартизирани ръсторазмери
Етикетиране, цени и място на производство на продуктите
Качествен контрол и дизайн на опаковка
Дизайнерски студиа и шоуруми
Специализирани модни B2B изложения - подготовка и представяне на колекция
Дизайн на малки и големи колекции. Проектиране
Таргет група и визуално послание. Художествени съвети и фокус групи
Представяне на модни колекции
Литература по темите:
• Faerm, Steven (2017). Fashion Design Course: Principles, Practice, and Techniques: The Practical Guide for Aspiring Fashion Designers. B.E.S
• Bubonia, Janace (2017). Apparel Production Terms and Processes. Fairchild Books
• Paulins, Ann V., Hillery, Julie L. (2016). Guide to Fashion Career Planning. Fairchild Books
• Thomas, Dana (2020). Fashionopolis: The Price of Fast Fashion and the Future of Clothes. Apollo
• Agins, Teri (2000). The End of Fashion: How Marketing Changed the Clothing Business Forever. William Morrow Paperbacks
• Little, Tyler (2018). The Future of Fashion: Understanding Sustainability in the Fashion Industry. New Degree Press
• Keiser, Sandra; Vandermar, Deborah; Garner, Myrna B. (2017). Beyond Design. The Synergy of Apparel Product Development. Fairchild Books
• Karpova, Elena E.; Kunz, Grace I.; Garner, Myrna B. (2021). Going Global The Textile and Apparel Industry. Fairchild Books
Електронни бази данни:
• BOF / Business Of Fashion
• WGSN / Worth Global Style Network
Периодични издания:
• A + A Concept Color Trends
• A + A Femme
• Prints & More Trendbook
• Trendhouse Lingerie Leisure Sleep ALL SEASONS
• Next Look Womenswear/Menswear
• Textile Report