SEMM696 Самостоятелна работа: Употреби на еротиката в рекламата

Анотация:

Курсът разглежда:

• Еротичните апели в рекламите от различни гледни точки – физиологична, психоаналитична, от гледна точка на различните потребителски групи (мъжка, женска, алтернативно-сексуални), интеркултурните аспикти на сексуалността.

• Знаковите системи в сексуализираните реклами – символиката на човешкото тяло, на дрехите, цветовете, косата, татуировките и пр.

прочети още
Реклама и бранд мениджмънт

Преподавател(и):

доц. Албена Павлова  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• различните гледни точки към използването на еротични апели в рекламите;

• различните знакови системи, използвани в сексуализираните реклами;

2) могат:

• да анализират рекламните апели, свързани с еротиката, от различни гледни точки;

• да оценяват сексуалните апели в зависимост от различните потребителски групи;

• да използват сексуалните апели при изготвянето на реклами.


Предварителни изисквания:
няма

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Самостоятелна работа

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

I. Еротичните апели, мястото на еротиката в рекламите.

II. Еротиката в рекламите - физиологична гледна точка.

III. Психологичните школи за сексуалността.

IV. Сексуалността в зависимост от различните потребителски групи.

1. сексуалността в зависимост от женските и мъжки потребителски групи

2. сексуалността в зависимост от алтернативно-сексуалните потребителски групи

3. интеркултурни аспети на сексуалността

V. Знаковите системи в сексуализираните реклами.

1. Знаковата система на човешкото тяло – основни типове сексуални символи да мъжко и женско тяло

2. Знаковата система на дрехите.

3. Знаковата система на татуировките.

4. Косата като знакова система

5. Пространството от гледна точка на сексуалността

6. Знаковата система на цветовете.

Литература по темите:

1. Павлова, Албена. Секс, еротика, реклама. Нова звезда, 2013

2. Алмалех, Мони. Езикът на цветовете. Аскони-издат, С., 2007

3. Алмалех, Мони. Цветовете в балканския фолклор, С., Университетско издателство “Св. Кл. Охридски”, 1997

4. Бадаланова, Флорентина, сб. Фолклорен еротикон, ІІІ том, С., Импресарско-издателска къща “РОД”, 1996

5. Бадаланова, Флорентина. Фолклорен еротикон, І том, С., Импресарско-издателска къща “РОД”, 1993

6. Банков, Кристиан. Семиотични тетрадки І, С., НБУ, 2001

7. Банков, Кристиан. Семиотични тетрадки, част ІІ, НБУ, София, 2004

8. Барт, Ролан. Въображението на знака. София, Народна култура, 1991

9. Барт, Ролан. Системата на модата. Agata. С., 2005

10. Батай, Ж., Еротизмът, С., Критика и хуманизъм, 1998

11. Бидерман, Ханс. Речник на символите. Рива. С. 2003

12. Бренър, Чарлз. Психоанализа. Основен курс, С., Фондация Отворено общество, 1993

13. Вебер, Макс. Социология на господството. Социология на религията. С., Св. Климент Охридски, 1992.

14. Волли, Уго. Реклама и комуникация, в сб. “Семиотиката в действие”, съставител Кристиан Банков, НБУ, 2003

15. Глас, Лилиан. Той казва, тя казва (Как да преодолеем пропастта в общуването между половете). С., Ciela, 1999

16. Деянов, Петър. Психоанализа и рекламна символика. Славена, 2005

17. Доганов, Димитър и Боян Дуранкев. Българска рекламна енциклопедия. Сиела, 2001

18. Доганов, Димитър. Ференц Палфи, Рекламата каквато е, Princeps, С., 1999

19. Егазаров, А., Иллюстрованная энциклопедия символов, Астрель АСТ, Москва, 2003

20. Еко, Умберто. Как се пише дипломна работа, ИК А. Панов, С., 1999

21. Елиаде, Мирча. Образи и символи, ИК “Прозорец”, С., 1998

22. Заимов, Коста. Разходка из дебрите на секса и любовта. С., “Пет плюс”, 2003

23. Зийман, Серджо. Краят на рекламата, каквато я познаваме, С., Locus, 2007

24. Иванов, Радой. Психофизиология на секса, ИК “Данграфик – Варна”, 2008

25. Кафтанджиев, Христо. Absolut Semiotics in an Absolut World, С., Сiela, 2008

26. Кафтанджиев, Христо. Absolut semiotics. Ciela, 2001

27. Кафтанджиев, Христо. Герои и красавици в рекламата. Сиела, 2007

28. Кафтанджиев, Христо. Маркетинговите комуникации са влюбени в секса, в сп. “Медиа свят”, м. август, 2002

29. Кафтанджиев, Христо. Образът на жените в рекламата. С., Princeps, 1998

30. Кафтанджиев, Христо. Сексът и насилието в рекламата. С., Сиела, 2006

31. Кафтанджиев, Христо. Хармония в рекламната комуникация – презаредена, С., Сiela, 2003

32. Кафтанджиев, Христо. Хармония в рекламната комуникация. С., Сiela, 2000

33. Кон, Игор. Въведение в сексологията. С., Наука и изкуство, 1990

34. Кон, Игор. Мъжкото тяло като еротически обект, "Джендърни изследвания", 1999, брой 3

35. Маркузе, Херберт. Ерос и цивилизация. С., Христо Ботев, 1993

36. Огилви, Д., Изповедите на един рекламист, С., Принцепс, 1999

37. Павлова, Албена. Еротиката в рекламите – физиологичната гледна точка, в: сп. Социална медицина, бр. 1, 2010, стр. 30-32

38. Павлова, Албена. Знаковата система на цветовете, в: научно електронно списание Медии и обществени комуникации, изд. УНСС, бр. 7, 2010, раздел “Реклама”, Available from: [www.media-journal.info]

39. Павлова, Албена. Косата като знакова система, в: Studia Semiotica, vol I, електронно издание, Available from: [http://ebox.nbu.bg/semiotika10/view_lesson.php?id=174]

40. Павлова, Албена. Пространството от гледна точка на сексуалността, Годишник на ФЖМК, СУ, 2010

41. Павлова, Албена. Употреба на секса и еротиката в рекламата, в: сп. Социална медицина, бр. 1-2, 2005, стр. 46-49

42. Пеневска, Веселина. Пространството като част от човека. София. Св. Климент Охридски, 1995

43. Пийз, Алън и Алън Гарнър. Езикът на тялото, скритият смисъл на думите. Сиела, 2000

44. Робинсън, Дж., Манипулаторите. Конспирацията на големите в рекламата, С., Кръгозор, 2001

45. Стойков, Любомир. Теоретични проблеми на модата, София, Национална художествена академия 2006

46. Тофлър, Алвин, Шок от бъдещето, С., Народна култура, 1992

47. Уелч, Лесли, Какво не знаем за секса, С., Хемус, 1993

48. Фаст, Джулиъз. Езикът на тялото. София, Наука и изкуство. 1993

49. Фройд, Зигмунд, Въведение в психоанализата, С., Наука и изкуство, 1990

50. Фройд, Зигмунд, Психология на сексуалността, С., Христо Ботев, 1991

51. Фройд, Зигмунд. Ерос и култура, Евразия, С., 1991

52. Фром, Ерих, Изкуството да обичаш, С., Кибеа, 2000

53. Хофстеде, Хеерт. Култури и организации. Софтуер на ума, С., Класика и стил, 2001

54. Шевалие, Жан, Ален Геербрант. Речник на символите, том І, ИК “Петриков”. С., 2000

55. Шевалие, Жан, Ален Геербрант. Речник на символите, том ІІ, ИК “Петриков”. С., 2000

56. Юнг, Карл Густав. ЕОН (Изследвания върху символиката на цялостната личност), Плевен, Евразия-Абагар, 1995

57. Bouhdiba, A., Sexuality in Islam, Routledge & Kegan Paul, London, 1985

58. Caplan, P., The Cultural Construction of Sexuality, Tavistok, London, 1987

59. Colomina, Beatriz. Sexuality & Space (Princeton Papers on Architecture). Princeton Architectural Press, NY, 1992

60. Conway, Patricia. Diana Agrest. Leslie Kanes Weisman. The Sex of Architecture, Harry N. Abrams, Inc., 1996

61. de Vries, Arthur. Elsevier's Dictionary of Symbols and Imagery: In English (With Definitions), 2004

62. Dutton, K. R., The Perfectible Body. The Western Ideal of Male Physical Development. N.Y.: Continuum. 1995

63. Foucault, M., The History of Sexuality: An Introduktion, Penguin, Harmondsworth, 1990

64. Hemingson, Vince. Tattoo design directory. NY, Chartwell Books, 2009

65. Jewler, J., B. Drewniany, Creative Strategy in Advertising. Wadsworth, 2001

66. Liungman, Carl G., Dictionary of Symbols. 1998

67. Mella, Dorothee. Language of Color. Warner books, 1988

68. Roach, Marion.The Roots of Desire: The Myth, Meaning, and Sexual Power of red hair, Bloomsbury Publishing, 2005

69. Sebeok, Thomas A., Encyclopedic Dictionary of Semiotics (Approaches to Semiotics), 1994

70. Tannahill, R., Sex in History, Hamish Hamilton, London, 1980

71. Walsh, Doris. Safe sex in advertising. American demographics, April 1994, v 16, n4, p 24(b)

72. Всичко, което откриете в книжарниците, библиотеките и интернет в областта на рекламата, семиотиката и комуникациите

Средства за оценяване:

курсова работа