SEMM615 Бранд билдинг
Анотация:
Курсът Бранд Билдинг представя принципите на създаването на брандове и тяхното изграждане и промотиране чрез каналите за маркетингови комуникации. Базиран е основно на примери от маркетинговата практика на успешните български и световни брандове и предразполага участниците към активно усвояване на материята. Дискутират се практически рекламни казуси и проблеми.
Светослав Билярски има дългогодишен опит в медиите и рекламата. Бил е копирайтър в Ogilvy&Mather, криейтив директор в Publicis, зам. Главен редактор на сп. Маркетинг медиа и главен редактор на списание Мениджър. Разработвал е рекламни и маркетингови кампании за над 50 водещи български и световни брандове. Притежава фирми в областта на услугите и води курс по Бранд билдинг в Нов български университет. През 2008 г. създава консултантската компания Franchising BG – която организира изложението Franchising Expo и консултира всички желаещи да закупят, разработят или продадат франчайз. Автор е на книгата Франчайзинг бизнес.
Преподавател(и):
Светослав Билярски
Описание на курса:
Компетенции:
В края на курса успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• за принципите за изграждане на бранд
• за атрибутите на бранда
• за спецификата на каналите за комуникиране на бранда
• техниките за генериране на идеи
2) могат:
• да създават разширения на съществуващи брандове
• да създават нов бранд с негова бранд идея и маркетингово позициониране
• да планират кампания за промотирането на бранда чрез каналите за маркетингови комуникации.
Предварителни изисквания:
Общи наблюдения върху рекламната и маркетинговата практика.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
1. Еволюция на брандовете като емоционален, социален и пазарен феномен
2. Йерархия на ползите
3. Структура на бранда
4. Формулиране на концепцията на бранда
5. Атрибути на бранда
6. Бранд експириънс и ценности на бранда
7. 30 най-популярни подхода за маркетингово позициониране
8. Канали за комуникация на бранда
9. Маркетингова комуникация, подчинена на бранд идеята
10. Техники за генериране на идеи
11. Упражнение по генериране на идеи
12. Практически рекламни казуси
Литература по темите:
What Makes Winning Brands Different: The Hidden Method Behind the World's Most Successful Brands
by Andreas Buchholz, Wolfram W?rdemann
Positioning: The Battle for Your Mind
by Al Ries and Jack Trout
How to Get Ideas
by Jack Foster,
Ogilvy on advertising
by David Ogilvy
Средства за оценяване:
Тестове и самостоятелни проекти.