MUSD010 Докторски семинар
Анотация:
Курсът се състои от 30 часа разпределени в рамките на един семестър и е предназначен за студенти от Докторска програма "Музика", модули "Музикознание и музикално изкуство" и "Музикално изпълнителско майсторство".
Курсът има за цел да запознаe докторантите със съдържанието и основните теми в основополагащи научни и музикално-теоретични трудове. Той ще изследва тяхното структуриране, основните възгледи, методи и научни подходи, които от своя страна които ще бъдат примерии основа за научните изследвания на докторантите.
Преподавател(и):
проф. Георги Арнаудов д-р
проф. Симо Лазаров д-р
доц. Нина Найденова д-р
проф. Милена Шушулова-Павлова д-р
проф. Елисавета Вълчинова-Чендова д.н.
проф. Явор Конов д.н.
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса докторанти:
1. Знаят:
• ще имат информация за основополагащи концепции в областта на музикалната теория.
• ще познават за основополагащи идеи в областта на съвременната музикална наука, изкуствознание, хуманитаристика.
• основни връзки между теоретичните концепции и развитието на европейските музикални практики в логиката на тяхното историческо развитие.
• основни изисквания за писането на докторска теза.
2. Могат:
• да анализират различни теории и научни концепции спрямо реалното им приложение и функциониране в един съвременен контекст.
• да работят свободно с научен материал необходим за областта към която е насочено изследването.
• да изработват и оформят прецизно библиографско цитиране, аворски текст и списък с използваната в дисертацията литература .
Умеят да пишат по тема докторско теза.
Предварителни изисквания:
Да имат отлично ниво на писмено и говоримо владеене на чужди езици. Да притежава високо ниво на музикалнотеоретична подготовка, да е завършил пълния курс на обучение по фундаменталните музикалнотеоретични дисциплини хармония, полифония, музикален анализ, солфеж.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Тематичният план бива съставян във връзка с конкретната докторска теза на докторанта и се изготвя индивидуално. Той се съставя всеки семестър и в зависимост от цялостното развитие на студента. Този курс е обвързан тясно с другите курсове в програмата, особено ако тя е индивидуална.
Литература по темите:
Литературата се уточнява конкретно с докторанта в зависимост от докторанската му теза.
======================
• Еко, Умберто. Как се пише дипломна работа. София: Изд. Александър Панов, 1999. 256 с.
• Льоса, Марио-Варгас. Цивилизация на зрелището. София: Колибри, 2013. 250 с.
• Хофстатър, Дъглас. Гьодел, Ешер, Бах: една гирлянда към безкрайността. София: Изток-Запад, 2011, 1104 с.
• Lang, Berel. The Concept of Style. Ithaka: Cornell University Press, 1987, 320 p.
• Meyer, Leonard B. Music, the Arts, and Ideas: Patterns and Predictions in Twentieth-Century Culture, University of Chicago Press. 1997, 349 p.
• Meyer, Leonard B. (1997) Style and Music: Theory, History, and Ideology. Chicago: University оf Chicago Press. 1997, 376 p.
Средства за оценяване:
ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ 25 %
ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА 25 %
ПОРТФОЛИО 50 %