MPCD103 Комуникация и нови медийни платформи
Анотация:
Курсът по |”Kомуникация и нови медийни платформи“ е ориентиран към студенти от Докторска програма “Медии и обществени комуникации” и включва 30 часа под формата на е-презентации, изследвания и 10 часа самостоятелна работа/в специализирани web форуми и групи/. Отделните теми проследяват развитието на комуникационните технологии, през последните десет години и тяхното влияние за появата на нов тип социални и интерактивни медии/Data Web. 3D web/”.
Разглеждат се основните характеристики, особености на високо-технологичните медии и как те променят културната, социална и информационна картина в модерните общества, ориентирани към знанието. Изучават се комуникационни практики и модели, водещи до по-висока комуникационна компетентност на медийния бизнес.
Преподавател(и):
проф. Руси Маринов д.н.
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти притежават:
1) знания:
• Студентите ще придобият знания в сферата на комуникацията и новите медийни платформи като същевременно се анализира европейски и международен опит в областта. Студентите ще се запознаят с комуникационните и информационни модели и структури на съвременните иновационни организации и европейски платформи за управление на знание. Ще придобият базисни знания за анализ на модерните медии и системите за обработка на знание
2) умения:
• Да анализират и правят анализ на комуникационните характеристики на модерните европейски медии и институции, като част от информационното общество в Европа.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
Базисни познания по комуникации; Да притежават медийна и дигитална грамотност; Да познават основните модели за изследване на медийни ситуации. Да имат задълбочени познания в сферата на масовите комуникации и да умеят да използват теоретичните си.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
1.Определение, характеристика и особености на интерактивните медии и новите информационни платформи. История на понятието, развитие на медийните комуникационни практики и тенденции за усъвършенстване тюториъл 2 ч.
2.Сфери на приложната комуникация и практически аспекти. Значение на комуникацията за разрешаване на проблеми тюториъл 2 ч.
3.Основни принципи на комуникацията/медията и подходи за анализ на комуникационната компетентност на съвременните организации тюториъл 2 ч.
4.Методика за анализ на комуникационните модели-структура на Интернет и мрежовата комуникацията тюториъл 2 ч.
5.Организационна комуникация- същност, дизайн, структури. Характеристика на формалните и неформалните информационни системи тюториъл 2 ч.
6.Подходи за управление на стратегическите комуникации. Структура на динамичния тип медийна система и характеристика на основните процеси тюториъл 2 ч.
7.Управление и трансфер на знание (knowledge management) –информационни, технологични и социални измерения тюториъл 2 ч.
8.Комуникация и управление на знанието – особености при разработване на медийни платформи в Европа тюториъл 2 ч.
9.Анализ на основните мрежови модели и особености на техните характеристики – Фолгер, Т.Б.Лий, Дж. Хандлер, Рейнголд, Фитцпатрик тюториъл 2 ч.
10.Управление на съдържанието на модерните медии (методи, подходи, интерактивни техники) тюториъл 2 ч.
11.Семантични и нови медии -комуникационни характеристики и приложение в Европейската практика тюториъл 2 ч.
12.Информационни и медийни платформи и тяхната нова роля в съвременните общества. Предефиниране значението на аудиторията и медията тюториъл 2 ч.
13.Приложение на интерактивни и нови медийни платформи в кризисни комуникации – V blogs, Google crisis response тюториъл 2 ч.
14.Интерактивни модели за вземане на решения в група – платформи CDM тюториъл 2 ч.
15.М2М и смарт комуникация тюториъл 2 ч.
Литература по темите:
Интерактивни стратегически комуникации, изд. НБУ, 2012
Стратегически комуникационен мениджмънт, изд. Сиела, 2005 г.
Стратегически комуникации и управление на знанието, е-книга, изд. НБУ, 2009 г.
Годишник на Департамент по масови комуникации. Нов Български университет. 2010-2016.
Списание “Наука” изд. СУБ, бр.4/2006; бр3/2004; бр.5/2002
Списание „Computer world”, България. октомври, 2016г.
Handbook of New Media. Student Edition.
Leah A Lievrouw
Sonia Livingstone
2006. SAGE Publications Ltd
Understanding New Media. SECOND EDITION.
Eugenia Siapera
2018. SAGE Publications Ltd
21st Century Communication: A Reference Handbook, Volume 1
William F. Eadie
SAGE, 2009 - Language Arts & Disciplines
Communication Power,
Manuel Castells
OUP Oxford, Aug 29, 2013 - Business & Economics.
www.melcrum.com;
www.iabc.com;
http://kmrusi.blog.bg;
Communication World/Magazine of Communication Management, published by IABC; issued 2010-2017.
Management Communication Quarterly, issued 2010-2017.
Journal of computer mediated communications. Issued 2009-2017
Internet ресурси:
1. http://e-edu.nbu.bg
3. http://www.europa.eu
4. www.brint.com/km/
5. knowledgemanagement.ittoolbox.com
6. http://knowledgemanagement.ittoolbox.com/
Средства за оценяване:
ТЕСТ 40%
ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ 20%
ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА
УЧАСТИЕ В СЕМИНАРИ 10%
Test-10%
Course project-60%;
Presentation at the NBU seminars-30%