ADVB605 Брандинг
Анотация:
Интензивните, технологизирани и глобални обороти, с които се движи бизнесът днес, налагат стандарти, чието покриване и надхвърляне определя мястото на брандовете в конкурентан среда. Брандингът, като част от маркетинга, не се случва от само себе си, ами е плод на стратегия, планиране и визия за бъдещето.
Ценността на бранда често е в ръцете на потребителите. Днес важно е не това, което брандът казва за себе си, а това, което другите казват за него. Въпреки че много брандове предлагат продукти или услуги сходни на техните конкуренти, кое е онава нещо, което ги позиционира по-добре в съзнанието на потребителите.
Каква е разликата между лого, търговска марка и бранд. Логото е част от търговската марка. Търговската марка е юредическо понятие. Брандът е стойността на продукта извън нейния предмет на дейност – услуга или стока. Това е начинът, по който потребителят възприема, чувства и общува с потребителите си.
”Брандът е част от самия продукт – тази част, която битува между двете ни уши.”
Лекционният курс задава въпросите по-горе и си поставя за цел да предостави на студентите необходимата информация относно същността, механиката и методологията при изграждане на един бранд, независимо от неговата типология, както и да формира у тях собствени нагласи и рефлекси в създаването и търсенето на подходящи спрямо заданията, целта и обстановката успешни практики.
Преподавател(и):
Петър Николов
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите студенти
ЩЕ ЗНАЯТ:
• защо брандингът е мощен инструмент, който ни дава конкурентно предимство
• тактики за изграждане на бранда – личен, продуктов, корпоративен, на услуги, национален, политически.
• как да идентифицират целеви аудитории спрямо различната типология на бранда.
• Стратегии за изграждане на общност нс бранда и посланници на бранда
• Защо, кой, какво, къде и кога е успешният брандинг.
ЩЕ МОГАТ
• Да създават собствен бранд
• Да идентифицират кое стои зад успеха на даден бранд
• Да определят правилно целевата аудитория и да предприемат информирани решения за създаване на бранд, независимо от неговата аудитория.
Предварителни изисквания:
Няма.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
• Рийс, Ал, Лаура Рийс (2000). 22 неизменни закони на брандинга, С., Класика и стил.
• Холт, Дългас (2010). Как марките се превръщат в икони, С., Bookmark.
• Клайн Наоми, (2004). Без лого, С., Елементи.
• Aaker, D. (1991). Managing brand equity: capitalizing on the value of a brand name.
• Holt, D. (2004) How Brands Become Icons. The Principles of Cultural Branding
• Kapferer, J. N. (1992) Strategic brand management: Creating and sustaining brand equity long term.London. Kogan Page
• Kapferer, J.-N. (2004) The New Strategic Brand Management: Creating and Sustaining Brand Equity Long Term. Kogan Page, UK
• Keller, K.L. (2003) Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity, Second Edition, Prentice Hall, USA.
• Millman, D. (2011). Brand thinking and other noble pursuits, Allworth press
• Ogilvy, D. (1985). Ogilvy on advertising, Vintage books