CITB703 Сценариино програмиране
Анотация:
Курсът запознава студентите с езика Lua, използван често за скриптиране на компютърни игри, средствата и техниките за скриптиране на софтуерна система
някои алгоритми, които са решения на често възникващи в създаването на компютърните игри проблеми
Студентите се запознават с фреймуърка Love за създаване на 2D игри.
В рамките на курса подробно и поетапно се разработва 2D платформър.
Преподавател(и):
гл. ас. Филип Андонов д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса ще могат да използват езика Lua както за цели, несвързани с разработката на игри така и за скриптиране на игри.
Студентите ще познават основни game design patterns и ще са запознати с framework-a Love, с който ще могат да разработват разнообразни 2D игри.
Предварителни изисквания:
Основни познания по програмиране
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
1. Въведение в езика Lua
2. Основни контролни структури в езика
3. Структури от данни в езика
4. Функционално програмиране
5. Функционално програмиране в Lua
6. ООП в Lua
7. Контролно
8. Въведение в Love. Начало на разработка на платформър
9. Работа със спрайтове. Използване на анимирани спрайтове в платформър
10. Работа с tiles. Прилагане на tile-ове в платформър
11. Редактор Tiled. Използване на редактора за създаване на нива
12. Стандартни game design patterns
13. Необичайни game design patterns
14. Поведенчески game design patterns
15. Защита на проекти
Литература по темите:
Programming in Lua, Third Edition, Roberto Ierusalimschy
ISBN 978-85-903798-5-0
Средства за оценяване:
1. Контролна работа
2. Проект