CITB502 Теория на игрите

Анотация:

Целта на курса е да запознае студентите с основните понятия и методи в областта на теория на игрите. Ще бъде представена проблематиката и подходите при анализ и моделиране на стратегиите при реализацията на игри.

прочети още
Информационни технологии

Преподавател(и):

проф. Димитър Атанасов  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

КОМПЕТЕНЦИИ

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

Основните понятия в областта на теория на игрите. Свързаната с тях проблематика и подходите за анализ на стратегиите при реализация на игри.

2) могат:

Да анализират основни характеристики на стратегиите на различни типове игри. Да намират опримална стратегия при даден план на играта.


Предварителни изисквания:
Необходимо е студентите да имат базови знания по комбинаторика, теория на вероятностите, алгебра и анализ.

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

1

Въведение

2

Комбинаторни игри

3

Игри с двама играчи и нулева сума

4

Игри с ненулева сума, равенство на Nash

5

Игри със случайна последователност на ходовете

6

Коалиационни игри

7

Социално справедливи игри

Литература по темите:

http://stellar.mit.edu/S/course/14/fa04/14.12/materials.html

http://levine.sscnet.ucla.edu/econ201/readings.htm

http://www.math.ucla.edu/~tom/Game_Theory/Contents.html

S. Karlin. Mathematical methods and theory in games, programming and economics, volume 2. Addison-Wesley, 1959.

Kuhn, H.W. "Classics in Game Theory." (Princeton University Press, 1997)